Alf Leifseth (t. v.) og Thomas Marthinsen er henholdsvis produktsjef og salgssjef for lyd og bilde i Power. Foto: Jan Røsholm

GLADE FOR Å KUNNE SAMLES IGJEN

Etter to års opphold grunnet pandemi, kunne Power igjen arrangere sin opplæringsmesse PowerUp for lyd/bilde, data/gaming og tele/foto.

Publisert Sist oppdatert

Under PowerUp-messen har hver produktkategori sitt eget opplegg. Messen samler de fleste av Powers leverandører, og hensikten er å gi kjedens selgere god produktopplæring.

Nordisk samling

– Dette er første samling på tre år, hvor vi samler alle de nordiske selgerne, sier salgssjef for lyd og bilde, Thomas Marthinsen.

Fagbladet Elektronikkbransjen møter ham og produktsjef Alf Leifseth på Oslo X Meetingpoint utenfor Oslo.

– Her samler vi 800 selgere fra hele Norden innen kategoriene lyd/bilde, data/gaming og tele/foto, sier Leifseth.

Samlingen er delt i to identiske puljer, slik at flest mulig selgere får mulighet til å delta. Hver pulje bruker tre dager på opplæringsmessen.

Dette er første samling på tre år, hvor vi samler alle de nordiske selgerne

– Den første dagen er det undervisning i grupperom med utvalgte leverandører, mens det er messe de to neste. Etter tre dager kommer en ny pulje med 400 selgere som går igjennom samme opplegg, sier Marthinsen.

Godt å være tilbake

Under pandemien tok Power i bruk alternative løsninger for opplæring av ansatte, blant annet egenproduserte TV-sendinger.

– Det er noe helt spesielt med å møtes fysisk, viktigheten av å møtes er stor. Alle leverandørene som deltar er også glade for å endelig være på messe igjen, og ha direkte kontakt med de som selger produktene deres, sier Marthinsen.

Artikkelen er tidligere publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 3/2022, som ble distribuert 21. juni. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Powered by Labrador CMS