TETT PÅ NETT med de Expert-ansatte

Administrerende direktør Steinar Rorgemoen i Expert Norge AS har tatt internett i bruk for å komme i direkte dialog med kjedens ansatte.

– Dette har vært veldig populært internt. Mange syns det er moro at vi kan gjøre det på denne måten, og jeg likte selv å svare på spørsmålene, sier Rorgemoen.

Spørsmålene var sendt inn fra de ansatte via Experts intranett, og de som ønsket det kunne være anonyme. Direktøren brukte tre timer for å gi alle svar.

– Spørsmålene var gode og reflekterte. Nærhet og rett-på-kommunikasjon funker superbra, sier Rogemoen som gir disse rådene til de Expert-ansatte:

– Gyv løs på problemer og småsaker når de dukker opp, ikke la ting ligge å koke i eget hode eller egen butikk. Få det ut og legg det bak deg - eller løs det. Husk at det er setningene som ikke blir sagt som ofte skaper trøbbel.

Rorgemoen sier erfaringene var så gode at han vil kjøre en ny runde allerede etter to uker.

– Vi er så mange at vi kan ikke møtes personlig, men dette er en effektiv løsning. Jeg er spesielt dårlig på byråkrati og kanskje litt utålmodig. Dette skapte det god stemning og takhøyde internt i kjeden, mener Rorgemoen.