BenQ-Siemens hopper i det

En fallskjermhopper avduket BenQ-Siemens nye logo over Berlin, samtidig med at det fusjonerte selskapet lanserte tre nye mobilmodeller.

BenQ-Siemens er resultatet av partnerskapet mellom Siemens tidligere mobiltelefonvirksomhet og BenQ, den taiwanesiske produsenten av forbrukerelektronikk. BenQ Mobile er et nytt forretningsområde i BenQ Corporation, og deres globale konsumentmerke er BenQ-Siemens. Selskapet fokuserer på å utvide tilbudet innenfor 3G og utnytte BenQs styrke innen multimedia.

I en pressemelding heter det at selskapet satser på fokus på forbrukere, nærhet til markedet og enkelhet i alle operasjonelle strukturer for maksimal effektivitet. Målet er en økonomisk stabil virksomhet innen utgangen av 2006.

Fokus på 3G

– Jeg tror vi har det som skal til av fokus, ressurser og pågangsmot for å revitalisere markedet i 2006, spesielt når det gjelder 3G, og at vår strategi vil føre til en livskraftig og suksessrik mobiltelefonvirksomhet som vil ta betydelige markedsandeler, sier Jerry Wang i BenQs toppledelse i pressemeldingen.

Selskapets tre første produkter er EF81, S68 og S88. De tre modellene har slank design og metallisk overflate. BenQ-Siemens fremhever EF81 som mest fremtidsrettet: ”Miniatyrisering av høyhastighets UMTS-teknologi i en ultratynn, magnesium foldetelefon”, heter det.

BenQ-Siemens lover at minst en tredel av produktlanseringene i 2006 skal være 3G, og det vil være betydelig fokus på multimedia; tre av fire produkter skal inneholde enten musikkspiller eller FM-radio, og annenhver telefon skal minimum ha 1,3 MP kamera.

Powered by Labrador CMS