Administrerende direktør Petter Carlsen i Canal Digital Norge er godt fornøyd med at selskapet kom på første- og andreplass i kategorien TV-distribusjon.

BEST PÅ KUNDESERVICE

Chess, Canal Digital parabol, Ventelo og Lefdal elektromarked skårte høyest i sine bransjer da Kundeserviceprisen 2011 ble delt ut.

Prisen ble delt ut for femte gang under Skandinavias største kundeservicekonferanse, Call Center-dagene i Oslo. 82 av Norges største kundesentre i 13 bransjer var med i en blindtest utført av SeeYou AS, som arbeider med måling av kundeopplevelser.

 

I kategoriene som er tilknyttet elektronikkbransjen vant Chess (92,9), Canal Digital parabol(89,6), Ventelo (87,9)og Lefdal elektromarked(87,7).

 

– Alle kundesentrene testes etter de samme kriteriene, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et definert rollespill. Basert på samtalen og spørsmålene som stilles, svarer observatørene på forhåndsdefinerte og vektede spørsmål og påstander som gir hver samtale en score. Den som til slutt får høyest totalskår vinner, sier salgssjef Reidar Skorpen i SeeYou AS.

 

Canal Digital nr. 1 og 2

De 13 bransjene som ble testet er energi, mobil, forsikring, bank, TV-distribusjon, flyreise, sikkerhet, elektro, offentlig, båtreise, pakkereiser, bredbånd og avis. I år gikk den gjeveste prisen til Sectoralarm, som fikk 97 poeng.

 

Canal Digital ble kåret til Norges beste på kundeservice innen TV-distribusjon. Selskapets parabolvirksomhet fikk førsteplass mens kabelvirksomheten kom på andre.

 

– Det er kundenes positive opplevelse av kundeforholdet vi lever av, som vi gjør vårt aller beste for å innfri hver dag. Vår kundeservice har veldig høy prioritet, og det at vi får denne formen for dokumentasjon er en viktig anerkjennelse i en bransje hvor det er veldig hard konkurranse, sier administrerende direktør Petter Carlsen i Canal Digital Norge i en pressemelding.

 

Han viser til at Canal Digital har TV-bransjens lengste åpningstider på kundeservice, på hverdager fra 08.00 til 23.00 og i helgene fra 09.00 til 23.00.

 

– Det siste året har vi også etablert aktiv kundeservice på Facebook og Twitter, sier Carlsen.

Til toppen