Canon Legria HF R-serien

Pressemelding fra Canon 6. januar 2014:

Film og del dyrebare øyeblikk med den nye Canon LEGRIA HF R-serien

Canon lanserer i dag to brukervennlige videokameraer for forbrukermarkedet –LEGRIA HF R56ogLEGRIA HF R506. De to nye kompakte modellene er myntet på alle som vil ta opp og dele livets beste øyeblikk i imponerende kvalitet, og byr på en kombinasjon av Canons full HD-videosystem, optisk bildestabilisering og intuitive lydfunksjoner. Det gjør modellene til et godt valg for alle som ønsker å ta et skritt videre fra filming med mobiltelefoner eller kompaktkameraer.

Kreativ frihet for familien

Den nye LEGRIA HF R-serien er perfekt for foreldre og familier som ønsker å ta vare på livets viktige øyeblikk på en enkel måte, fra barnas første steg til de første ordene. Modellene er utstyrt med en forbedretbabymodus, der du kan registrere profiler for opptil tre barn. Du får personlige babyalbum som inneholder alle videoer av barnet og viser utviklingen. Du kan også slippe løs dine kreative sider med et enda større utvalg animasjoner og stempler du kan legge til i opptakene, som fødselsvekt, høyde og spesielle datoer og hendelser, etter hvert som barnet vokser.

Avansert Wi-Fi-tilkobling – del historiene

Takket være forbedret Wi-Fi-funksjonalitet kan du enkelt dele alt du tar opp med LEGRIA HF R56, med venner og slektninger. Den utvidede Wi-Fi-støtten lar deg også fjernovervåke og fjernstyre liveopptak som gjøres hjemme[i], i tillegg til å dele videoer med iOS- og Android-enheter. Med et nettbrett eller en smarttelefon og Canons gratisappCameraAccess Plus kan du enkelt stoppe og starte opptak og zoome inn eller ut i opptaket fra hvor som helst, perfekt når du vil overvåke barn eller kjæledyr.

LEGRIA HF R-serien lanseres samtidig med en ny, motorisert panoreringsplate

CT-V1[ii]. Denne festes enkelt til undersiden av videokameraet og kan styres trådløst ved hjelp av en smarttelefon eller et nettbrett og lar deg panorere videokameraet 200 grader vannrett.

Kvaliteten minnene dine fortjener

LEGRIA HF R56 og LEGRIA HF R506 er utstyrt med Canons avanserte DIGIC DV4-prosessor som sørger at alle viktige hendelser og øyeblikk i livet bevares i imponerende kvalitet. En 3,2 megapikslers Canon full HD CMOS-sensor gir enestående bildekvalitet i alle lysforhold, også svakt lys, mens Canons optiske bildestabilisator og teknologi for intelligent bildestabilisering sørger for skarpe bilder. Den innebygde intelligente bildestabiliseringen registrerer ulike typer kamerarystelser og bruker den beste av fire tilgjengelige innstillinger, deriblantdynamisk bildestabilisering, til å sikre stødig opptak når du filmer mens du beveger deg.

Du kan enkelt filme detaljer i det fjerne med Canons HD-videoobjektiv med kraftig 32x optisk zoom. Begge modellene har også forbedret 57x avansert optisk zoom. Nye LEGRIA HF R56 gir deg i tillegg mulighet til å ta opp for storskjerm og mobile enheter samtidig, takket være integrert støtte for samtidig opptak i to formater. Kameraet gjør samtidig opptak i både AVCHD med høy bithastighet og MP4-video med lav bithastighet. Det gir deg et opptak i høy kvalitet du kan ta vare på til hjemmevisning, og et opptak med mindre filstørrelse som er perfekt å dele.

Teknologien forlydscenevalggir førsteklasses lyd slik at minnene bevares med like god lydkvalitet som bildekvalitet. Det finnes fem lydprofiler, deriblanttale,musikkogstøyreduksjon, med optimaliserte innstillinger for ulike opptakssituasjoner. Når en profil er valgt, blir mikrofonen på videokameraet automatisk justert i forhold til motivet, slik at du får krystallklar lyd som foreviger øyeblikket på en naturtro måte.

Intuitiv kontroll

Takket være LEGRIA HF R-seriens brukervennlige design kan alle i familien innta rollen som regissør. De kompakte videokameraene er behagelige å holde selv for barn og er utstyrt med en stor kapasitiv berøringsskjerm på 7,5 cm (3,0"), perfekt når du vil følge med på eller spille av opptak og justere innstillinger. Med berøringsskjermen betjener du presist og enkelt det intuitive menysystemet med fingrene, og du har enkel tilgang til viktige innstillinger for kreative funksjoner, lydvalg og deling.

Nøkkelfunksjoner på LEGRIA HF R56:

·  Wi-Fi med fjernovervåking

· Intelligent optisk bildestabilisering