Kirsti Berg viser stolt frem den nye Euronics logoen. Foto: Jan Røsholm

EURONICS NORGE FØRST MED NY PROFIL

Euronicskjeden bytter logo, og omprofilerer alle butikker i november. – Vi er det første landet i Europa hvor den nye logoen tas i bruk.

Det sier markedsdirektør Kirsti Berg i Euronics Norge. Vi møter henne på kjedens kompetansedager for brunevarer, som tradisjonen tro arrangeres i Fredrikstad i september. Denne gangen har kjeden en rekke nyheter å fortelle sine forhandlere.

– Den nye logoen tas i bruk fra den 1. november, og alle butikkene blir omprofilert i løpet av én uke, sier markedsdirektør Kirsti Berg.

Logoen blir å finne på å alle flater, som profileringstøy, nettsider, annonser og butikkfasader. I tillegg vil kjeden bruke deler av logoen som et ikon.

Alle butikkene blir omprofilert i løpet av én uke

– Ikonet vil du finne blant annet på mobilappen, sier Berg, som samtidig påpeker at logoen har fått et moderne og tidsriktig design.

– Vi har lenge ønsket oss en ny logo, og har mast på det europeiske hovedkontoret. Derfor er det gøy at vi er først ute, sier Berg.

Inn med belysning

Euronics er som kjent en del av det svenske Elon-systemet. Dette gir tilgang på flere produktgrupper. Kjedesamlingen for hvitevarer avholdes i Ørebro, så i Fredrikstad er det nå kun fokus på brunevarer.

Kjeden samler i overkant av 60 personer på opplæring. Leverandørene har stand i en messehall, samt at noen leverandører også har grupperom.

– Butikkene må jo ha åpent, så hver butikk sender en eller to medarbeidere. Disse oppdaterer sine kollegaer når de kommer hjem, sier kjedeleder Kenneth Baltzersen.

Nå satser kjeden også på belysning.

– Via Elon-systemet har vi over 800 varelinjer innen belysning tilgjengelig. Derfor har vi også dette med her, på brunevaresamlingen, sier Baltzersen. Kategorien belysning vil bli tilgjengelig for alle butikker i kjeden.

Kjedeleder Kenneth Baltzersen foran et lite utvalg lamper. Kjeden tilbyr 800 varelinjer innen kategorien. Foto: Jan Røsholm
Kjedeleder Kenneth Baltzersen foran et lite utvalg lamper. Kjeden tilbyr 800 varelinjer innen kategorien. Foto: Jan Røsholm

 

Baltzersen innrømmer at belysning og brunevare kanskje ikke er helt sammenfallende.

– Men når vi samler våre forhandlere ønsker vi å vise bredden i kjeden, så denne nyheten måtte med, sier han. 

Lanserer mobil-swap

Euronics har nå forhandleravtaler med Telia og Ice når det kommer til mobiltjenester, etter at Telenor endret sin distribusjonsstrategi. Innen kort tid lanseres en tjeneste tilsvarende Swap fra Telenor. Dette går ut på at kundene etter en tid kan bytte til en ny modell mobiltelefon. Det er også forsikringsalternativ i avtalen.

– Vår tjeneste er ikke bundet opp mot leverandør, så du kan ha både leverandørlåst og åpen telefon, sier Baltzersen.

Messehallen full av Euronics’ handlere og leverandører. Foto: Jan Røsholm
Temptech er mest kjent for vinskap, men hadde også med TV-fester. Lars Pedersen (nr. to fra venstre) viser frem utvalget. Foto: Jan Røsholm
Messehallen full av Euronics’ handlere og leverandører. Foto: Jan Røsholm
Selv om brunevarer har fokus, var Olav Birkeland på plass og bakte boller på vegne av Husqvarna. Foto: Jan Røsholm
Dette ikonet vil brukes på mobilapp og andre steder hvor hele logoen blir for lang.
Til toppen