Martin Wallgren (t. v.) i Panasonic og Helge Rose i Focus Nordic med kameraet Panasonic GH5. Foto: Stian Sønsteng

GH5 ENDRER SPILLEREGLENE

– Vi har med oss Panasonic her på LLB. Deres nye kamera GH5 er helt unikt, og endrer på mange måter spillereglene for videoproduksjon.

Det sier nordisk produktsjef Helge Rose i Focus Nordic AS. Selskapet deltar for første gang på lyd, lys og bilde-messen (LLB) på Telenor Arena, som i år ble arrangert den første uken i mars.

– Vi har en del produkter som henvender seg til denne kundegruppen, som er profesjonelle brukere. Vi har hatt disse produktene for videobransjen en stund, og føler nå at utvalget gjør at vi bør vise det frem her. Dette er både kamera, optikk, tilbehør, filter, stativer og mye annet, sier Rose.

Utvalget gjør at vi bør vise det frem her

– Hva gir dere mest oppmerksomhet?

– Mye Cinema-optikk for videoproduksjon, fra Zeiss, Samyang, og ikke minst Panasonic med kameraet GH5, sier Rose.

Han skynder seg å legge til at 360-produktene deres også vekker mye interesse.

– VR er noe som kommer mer og mer, og da trenger man et 360-kamera for å produsere innhold.

– Hvilke kunder kommer til dere her på messen?

– Det er veldig mye NRK-ansatte, som er svært interesserte i 360-innhold. Det samme gjelder folk fra TV 2, videoprodusenter, medielinjer ved skolene, i det hele tatt folk som forstår at VR kommer.

Til toppen