HAR DU ET GODT FIRMANAVN?

For andre gang kårer Gule Sider Norges beste firmanavn. I fjor vant frisørsalongen «Sjå te å klypp de» på Nesbyen.

–I fjor så vi et bredt spekter av firmanavn fra hele Norges land – alt fra morsomme og sjarmerende til strategisk smarte. I år håper vi selvfølgelig å se enda flere, sier juryleder, forfatter og firmanavnekspert Roger Pihl i en pressemelding.

I fjor ble det avgitt mer enn 11.500 stemmer, og over 100 bedrifter ble nominert. Vinneren blir valgt ut av en fagjury med Pihl i spissen.

Vinneren blir valgt ut av en fagjury med Pihl i spissen

Små og mellomstore bedrifter er typisk for Norge og mange tillater seg å være personlige, humoristiske eller tydelige på andre måter. Ifølge pressemeldingen er firmanavn preget av trender. For eksempel er store bokstaver midt i navnet eller meningsløse sammentrekninger typisk for 80-tallet.

Ifølge Pihl skal man være forsiktig med å kaste seg på svevende trender.

– Det er vanskeligere å skifte ut et avdanket firmanavn enn jakka du kjøpte i fjor, sier han.

Konkurransen varer frem til jul og vinneren kåres over nyttår. Se www.bestefirmanavn.no.

Til toppen