Frank Bruun (til venstre) i Lesta Nordic og Claus Winther i Tivoli Audio på IFA messa i Berlin. Foto: Jan Røsholm

LADELYD FRA TIVOLI AUDIO

Tivoli Audio øker aktiviteten i Norge. Nå kommer en helt ny høyttaler med induksjonslader og lys.

Etter et par år med lavere aktivitet er det igjen full fart for Tivoli Audio-produktene i Norge. Ny distributør, samt et helt nytt produkt skal sette fart for lydprodusenten. Den nye strømmehøyttaleren er både høyttaler, lampe og trådløs lader.

For hotellrommet eller kontoret

Revive er navnet på det nye produktet fra Tivoli Audio

Den nye høyttaleren Revive finnes i svart, hvit og i valnøttutførelse. Foto: Tivoli Audio.

– Dette er mye mer enn en høyttaler. Den kombinerer Tivoli Audios kvalitetslyd med en trådløs mobillader og en led-lampe, sier Europasjef Claus Winter i Tivoli Audio.

Fagbladet Elektronikkbransjen treffer ham og den norske distributøren Lesta Nordic på IFA-messen i Berlin. Bak firmaet Lesta Nordic står en gammel kjenning fra den norske lydbransjen, Frank Bruun.

– Produktene fra Tivoli Audio skal gi en ekstra kundeopplevelse. Det gjør vi med et eksklusivt produkt med et flott design, og ikke minst god lyd, sier Bruun.

Revive kommer i butikkene i oktober, og vil være tilgjengelig i valnøtt, sort eller hvit utførelse.

– Hotellsegmentet vil være viktig for oss. Tenk deg denne høyttaleren på nattbordet på hotellrommet. Da har du lyd, lys og lading samtidig, sier Bruun.

Produktene fra Tivoli Audio skal gi en ekstra kundeopplevelse

Tivoli Audio Revive har støtte for blåtann 5.0, men er samtidig utstyrt med vanlige innganger.

– USB-port for trådlading er på plass, det samme er en 3,5 mm-lydinngang, om man ikke har blåtann som musikkkilde, sier Bruun.

Selve høyttaleren kan vris inntil 30 grader, slik at lyden kan tilpasses der brukeren er. Prisen på Tivoli Audio Revive er rundt 3.000 kroner.

Tre ulike produktlinjer

Tivoli Audio deler produktspekteret inn i tre ulike segmenter; Go, Art-line og Classic-line.

– Go-serien er ørepropper og bærbare blåtannhøytalere, Art-line er fint og eksklusivt, mens Classic-line er det gode gamle, som for eksempel Tivoli Pal, sier Winther.

Hensikten med inndelingen er ifølge Winther hvilken produkt- og distribusjonsstrategi de forskjellige produktene har. På CES-messen i Las Vegas i januar viste Tivoli frem det nye musikkanlegget Music System Home. Dette er nå relansert i Norge.

– I september fikk vi Amazon Alexa på plass i produktet, og da relanserte vi det, sier Winther.

Han understreker viktigheten av å ha oppdaterte produkter.

– Vi må henge med, og derfor har vi eksempelvis nyeste blåtannteknologi i produktene, sier Winther.

Tivoli Music Home system fikk Amazon Alexa i september, og er nå relansert. Foto: Jan Røsholm.

På plass i Norge

Lesta Nordic er selskapet som skal løfte Tivoli Audio opp mot gamle høyder i Norge. Selskapet vil ha lager i Sandefjord, og bygger nå opp en helt ny nettbutikk. Service på produktene vil bli utført i Norge.

– Det er viktig å få etablert ettermarkedet igjen, det spiller nok en gang på den totale kundeopplevelsen, sier Bruun.

Artikkelen ble første gang publisert i papirutgaven av fagbladet Elektronikkbransjen nr. 5/2019, som ble distribuert 9. oktober. Her kan du lese artikkelen og bla gjennom digitalutgaven av bladet. Du kan lese alle utgaver av bladet digitalt, fra og med nr. 1/1937, på elektronikkbransjen.no/historiskarkiv.
Til toppen