CRUSHER ANC SKAL GJENSKAPE LYDENE Skullcandy Crusher ANC kombinerer mekaniske bassvibrasjoner med digital støyreduksjon, og skal gjenskape lydene brukeren ikke lenger kan høre.
NYLANSERTE KLASSIKERE Den østeriske distriburen Aqipa representerer over 50 merker. Blant disse noe helt nytt, samt en del nylanserte klassikere.
YAMAHA MED AUDIO OG INSTRUMENTER Yamahas musikkinstrumenter hadde fått enda større plass på årets IFA enn i fjor. Innen audio var to lydplanker og et mikroanlegg produktnyhetene.
SENNHEISER INN I NYE KATEGORIER Sennheiser lanserer hodetelefonene Momentum Wireless og Sennheiser PXC 550-II. Med lydplanken Ambeo beveger se seg også bort fra øret.
NY MASKIN FRA JURA Kaffeekspertene i Jura benyttet IFA-messen til å introdusere sin nye helautomatiske kaffemaskin, Ena 8.
TCL VIL INN MED HVITEVARER OG SMARTHJEM På IFA viser TCL 8K-TVer, en direktebelyst 65-tommers 4K til 25.000 kroner, samt en rekke lydprodukter. Nå kommer de også med hvitevarer.
RING VIL SIKRE HJEMMET Sikkerhetsselskapet Ring har vært på det norske markedet i litt over ett år, og viste fram ny funksjonalitet under IFA i Berlin.
GJENNOMSIKTIG OLED I 2020 Panasonic viste fram nyheter i både TV-, lyd- og personlig pleie-kategoriene, men mest interesse fikk deres transparente oled-TV.
TILE-BRUKERNE FINNER TING FOR HVERANDRE Tile kan nå spore Sennheisers hodetelefoner, og de lanserer fire nye sporingsbrikker. 36 millioner Tile-brukere er med på letedugnaden.
X-FAKTOR FRA GRAM Gram lanserer sitt nye X-Type design på hele 51 modeller, og skifter ut hele sortimentet sitt i Norden.
NÅ RULLER ACER UT CONCEPT-D Acers ConceptD-maskiner med høy ytelse nærmer seg salgsstart. På IFA viser Acer også nye Aspire-, Swift-, Chromebook- og Predator-modeller.
RE-VITALISERER DET VISUELLE UTTRYKKET Kygo Life løfter frem X-symbolet og ønsker å forsterke det visuelle og ikoniske krysset på alle sine nylanserte produkter.
DE STORE NYHETENE KOMMER NESTE ÅR En stekeovn med dampfunksjon som kan deles i to, samt Bespoke-serien med fargerike kjøleprodukter, er Samsungs IFA-nyheter på hvitevaresiden.
FEM NYE FRA NOKIA HMD Global, selskapet bak Nokias nye mobiler, lanserte fem nye modeller under årets IFA, med fokus på midtsegmentet.
FØRSTE IFA FOR WOODS – Her på IFA treffer vi kundene våre, både svenske og utenlandske, og vi ønsker også å knytte til oss nye distributører, sier Patrik Tedsjö i Woods.
NÅ KOMMER HAIER TIL NORDEN I løpet av to-tre år skal Haier Europe være topp tre i Europa. Norden-sjef Mikael Hellström sier man også på våre breddegrader vil merke satsingen.
BEDRE INNEKLIMA MED REN LUFT Det norske selskapet Bedre Inneklima AS satser på kvalitetsprodukter. Nå kommer de med flere nye luftrensere.
RASKERE FOR MANGE, MINDRE FOR FÅ Russel Hobbs øker farten på de fleste av sine produkter, og har i tillegg utviklet en hel produktserie for små husholdninger.
NY KOMPRESSOR OG DØR-GASS HOS TEMPTECH – Inverterkompressoren og argon-gass i glassdørene er de to største nyhetene våre her på IFA, sier Christoffer Hamer i Temptech AS.
STØVSUGER OG MOPP I ETT Den kinesiske produsenten Roidmi entrer det norske markedet med flere modeller poseløse og batteridrevne håndstøvsugere.
LADELYD FRA TIVOLI AUDIO Tivoli Audio øker aktiviteten i Norge. Nå kommer en helt ny høyttaler med induksjonslader og lys.
ELEKTRONISK SYKEPLEIER Medisanas nye robot er tenkt utplassert hos eldre, syke og andre trengende, slik at de kan bo hjemme litt lengre uten ekstra hjelp.
FITBIT GÅR FOR PREMIUM Fitbit viste fram sin siste smartklokke, Versa 2, på IFA, og annonserte samtidig sin nye premium-plattform.
SMARTTHINGS ÅPNER ET NYTT UNIVERS Samsung kjøpte for noen år siden selskapet SmartThings, og nå er produktene tilgjengelig i Norge. – Dette åpner et nytt univers for oss!
MIELE UTFORDRER PÅ DESIGN På årets IFA viste Miele frem en rekke nyheter. I tillegg til nye produkter, utfordrer de samtidig det tradisjonelle designet på flere produkter.
SMARTAUDIO EN FEST FOR HARMAN – Her på IFA feirer vi at vi har solgt mer enn 100 millioner smartaudio-høyttalere. Det er grunn til å se opp for oss, sier Søren Majlund.
DORO-TELEFON FOR JUNIOR-SENIORER Doro er kjent for sine telefoner tilpasset den eldre garde. Før jul kommer de med tre nye modeller, der toppmodellen er tilpasset yngre seniorer.
DOBBEL KJØLING FRA LIEBHERR Liebherr setter søkelyset på matsvinn, og viser fram kjøleskap med to ulike teknologier for å bekjempe problemet
TA MED SONOS MOVE PÅ FARTEN – Vi har endret strategi fra å fylle hjemmet til å fylle alle steder med brilliant lyd. Move er det perfekte produktet til å markere dette.
GRUNDIG FØRST MED INNEBYGD FIRE TV – Grundig viser på IFA verdens første TV med innebygd Fire TV. Dette er Amazons smart-TV-plattform, som til nå har vært solgt som et tilbehør.
MER ELEGANT MED BEDRE PULSMÅLER – Watch Active 2 henvender seg mer til kvinner og de litt yngre, som ønsker seg en minimalistisk og elegant smartklokke, sier Øyvind Aasen.
SER DEFINITIVT POSITIVT PÅ FREMTIDEN – I gruppen er De’Longhi det største merket, kaffe representerer like i underkant av halve omsetningen, og fokus er på dyrere produkter.
NÅ KOMMER 8K OLED LG viste fram sine 8K-TVer på IFA, og sier modellene kommer i norske butikker om kun kort tid.
ENKEL INSTALLASJON FRA AEG Electrolux og AEG lanserer ny løsning for enkel installasjon, og viser fram ny støvsuger på IFA.
KAFFE OG NYE TVER FRA PHILIPS Philips viste fram hele sin portefølje på IFA, og hadde nyheter både innen småelektrisk og TVer på agendaen.
KOMPAKTE XPERIA 5 EN VIKTIG LANSERING – Sony Xperia 5 er en fullverdig flaggskip-modell uten kompromisser, i en kompakt størrelse som oppleves som veldig smidig, fin og lett å bruke.
KJØKKENTØY OG BAKEMASKIN FRA WILFA Wilfa lanserte på IFA kjøkkentøy under eget og det nye varemerket Ego1948, samt en bakemaskin det har kostet 20 millioner kroner å utvikle.
MER 8K OG LIVSSTIL FRA SAMSUNG Samsung mener 8K gir det beste TV-bildet, uavhengig av oppløsningen på innholdet, og de satser videre på livsstilsmodellene The Frame og Serif.
STILLHET OG ENKELHET FRA BOSCH BSH kommer med helt nye vask- og tørkemaskiner på IFA, og satser på lav lyd og lite matsvinn i sine nye hvitevarer.
TOPPMODELL FRA GARMIN MED SOLCELLER Nordisk PR-sjef Marcus Bjärneroth i Garmin viser på IFA fire nye klokker. Toppmodellen i Fenix 6-serien har solceller som skal øke driftstiden.
TRE I ETT FOR GORENJE For første gang etter Hisense-oppkjøpet stiller nå de tre merkevarene Gorenje, Asko og Hisense sammen på messe.
Liebherr Side-by-Side Side-by-Side-løsningen til Liebherr består av to individuelle skap man kan sette sammen etter behov.
Jabra Elite 75t De nye øreproppene er blitt mindre og mer kompakte og skal ha fått 50 prosent lengre batteritid
Nokia 7.2 Mobilen kommer med 48 MP trippel kameraløsning med Quad Pixel teknologi og f/1.79 ZEISS optikk.
Samsung Bespoke Samsung lanserer en ny kategori kjøleskap som skal la brukeren skreddersy kjøleskapet etter sitt livsstil- eller designbehov.
Segway Nineboot Street Legal El-sparesykkelen har fått rekkevidde på 65 km og maks hastighet på 20 km/t.
Netgear Meural Canvas II Netgear lanserer et digitalt lerret med wifi-tilkopling utviklet for å vise kunst slik de fremstår i gallerier og museer.
Sony WI-1000XM2 Sonys ørepropper med nakkebøyle kommer med den nyutviklede HD Noise Cancelling Processor QN1.
TP-Link Archer AX50 TP-Links Archer AX50 er en Wi-Fi 6 WLAN-ruter som skal operere på 2,4 GHz-båndet med inntil 574 Mbps og på 5 GHz-båndet med inntil 2402 Mbps.