MER HELSE FRA PHILIPS

– Hva er forskjellen på oss og Fitbit? Vi satser ikke bare på trening, men også på helse.

Det sier Bernd Laudahn, administrerende direktør i Philips Tyskland, under IFAs pressemøte i Hong Kong og Kina.

– Veien er lengre å gå når det gjelder å få godkjent produktene i helsesystemet, sier Laudahn.

Digitaliseringen er viktig, og muligheten til å selv foreta ulike målinger

Han spør forsamlingen hva fremtiden vil bringe for Philips, etter alle årene de har vært på IFA, og tar oss med til helsearenaen.

– Vår historie er 125 år gammel. Hvis du besøker et sykehus, er sjansen stor for at du ser et Philips-produkt. Hvorfor satser Philips så mye på helse? Mange lidelser har sammenheng med hvordan vi lever livene våre. I 2050 vil vi være 9,7 milliarder mennesker. Ikke så mange som det ble spådd, men svært mange. I 2020 utgjør helseprodukter 20 prosent av bruttonasjonalproduktet i USA. Digitaliseringen er viktig, og muligheten til å selv foreta ulike målinger, sier Laudahn.

Han sier Philips har noe spennende på gang, som de skal lansere IFA, og viser en video om Senseo-kaffe. I Tyskland har dette vært det mest solgte småelektriske produktet i mange år, og selskapet lanserer nå Senseo globalt.

– Vi vil fortsette med forbrukerprodukter som kaffe, barbermaskiner og kjøkkenprodukter, men satser samtidig videre på helse, sier Laudahn.

Jura demonstrerte sin kaffemaskin Z6.
Drone fra Roobo.
Den kinesiske TV-distributøren Letv selger sine egne TV-apparater.
Roboten Pudding fra Roobo
Til toppen