– Det er hyggelig å oppleve økende etterspørsel etter produkter i øvre kvalitetssjikt, sier Dag Steenfeldt-Foss i Miele.

Miele økte 20 prosent

Miele AS økte omsetningen med 20 prosent i 2005, til 405 millioner kroner.

– Selskapets markedsandel styrket seg med cirka 10 prosent, heter det i en pressemelding fra selskapet.

 

Det refereres til tall fra 2005-statistikken til stiftelsen Elektronikkbransjen, der det går frem at omsettingen av store hvitevarer og småelektriske apparater kom på 6,88 milliarder kroner, en vekst på 7 prosent.

 

– Det er gledelig at markedet for husholdningselektronikk og hvitevarer har økt de siste årene, etter noen år med stagnasjon. For et selskap som i 117 år har lagt hovedvekt på kvalitet under mottoet ”alltid bedre”, er det ikke mindre hyggelig å oppleve kraftig økende etterspørsel etter produkter i øvre kvalitetssjikt, sier administrerende direktør Dag Steenfeldt-Foss i Miele AS i pressemeldingen.

 

Han påpeker at tallene snur opp ned på inntrykket av at det bare er de mange, nye billigproduktene som appellerer og tar markedsandeler blant nordmenn.

 

– I tråd med en generelt høy investeringsvilje innen bolig- og fritidseiendom, ser det ut til at det er produkter i øvre kvalitetssjikt som klarer seg aller best for tiden. Dette til tross for at det kommer stadig flere produkter i det lavere pris- og kvalitetssjiktet på markedet, sier Steenfeldt-Foss.

 

Til toppen