Jess Degenkolw (t. v.) i Aurora-gruppen og Samy Moustafa i Innergie er begge godt fornøyd med samarbeidet. Foto: Stian Sønsteng

NORDEN VIKTIG FOR INNERGIE

– Norden er et av våre ledende marked globalt. Dette er basert på tilliten Aurora har hos sine kunder, sier Samy Moustafa i Innergie.

Han er direktør for EMEA (Europa, Midt-Østen og Afrika) i Innergie, som er en divisjon i det taiwanske selskapet Delta Electronics som har 54 prosent global markedsandel for strømforsyninger.

– Innergie er etablert for å levere produkter direkte til forbrukermarkedet. Vi ønsker å levere produkter kundene faktisk trenger, at de slipper å betale for noe de ikke trenger, sier Moustafa.

Innovasjonskraften deres ser vi ikke fra mange andre som selger strømforsyninger

Selskapet har fire kategorier; strømforsyninger til bærbare datamaskiner og mobiltelefoner, batteribanker samt tilbehør som kabler.

– Det virker som Aurora har lykkes i å skape mye interesse for oss i løpet av det året vi har samarbeidet. Vi er i nær sagt alle kjeder, og ser at salget øker jevnt og trutt, sier Moustafa.

– Vi har brukt Aurora-muskelen, som gjør at vi er gode til å bringe nye varemerker ut i handelen, sier kategorisjef Jess Degenkolw i Aurora-gruppen.

Lader to Ipader

– Hva vil du si om Innergie som leverandør?

– De leverer produkter av svært god kvalitet. Vi har hatt mange varemerker inne, og har derfor litt å sammenligne med. Innovasjonskraften deres ser vi ikke fra mange andre som selger strømforsyninger. Innergie driver kun med dette, sier Degenkolw.

I fjerde kvartal lansere de nye ladere, der kapasiteten er økt fra 15 til 20 watt slik at man samtidig kan lade to Ipader. De lanserer en ny magisk kabel (Magic Cable), og de utvider kapasiteten på sine batteribanker.

– Produktene er elegante, og funksjonene er svært gode. Produktene gjør seg dessuten godt i butikken, og det er lagt vekt på at kundene enkelt skal finne frem til produktet de trenger. I Aurora bruker vi mye ressurser på opplæring, slik at butikkselgerne kan stille de riktige spørsmålene for å kartlegge kundenes behov - og at de skal ha kunnskap til å selge opp, fortsatt i tråd med dette, sier Degenkolw.

Til toppen