NY KJEDE I EXPRESS-FART

I løpet av et halvår har Elkjøp utviklet sitt Express-konsept, som nå er åpnet tre steder i Oslo-området.

All innredning og mekanisk kommunikasjon i Elkjøp Express er skreddersydd og tilpasset kjøpesenterkunden; ungdom, pensjonister og kvinner. Konseptet er utviklet på drøye 6 måneder. Det må være rekordtid, og jeg er svært stolt over alle som har deltatt for å få dette til, sier Pål Vedal, salgsdirektør i Elkjøp Nordic, i en pressemelding.

De tre første butikken som er åpnet i kjeden, på Grønland Basar i Oslo, Ski Storsenter og Lørenskog storsenter, er på mellom 40 og 50 kvadratmeter. I tiden fremover vil Elkjøp åpne Express-butikker over hele Norden.

– Vi har lenge sett et stort potensial for denne typen butikker beliggende i kjøpesentre. Elkjøp Express drar nytte av det store og effektive apparatet Elkjøp konsernet har, og kan derfor tilby spennende småelektronikk til svært lave priser også i kjøpesentre, sier Vedal i pressemeldingen.

Mobil, GPS, foto og MP3

En Express-butikk vil ha 100 forskjellige mobiltelefoner fra de store mobiloperatørene, 30 ulike GPS-navigatører, 40 digitale kameraer, Ipod fra Apple, MP3-spillere og relatert tilbehør. I tillegg tilbyr Express en tjeneste der man kan skrive ut bilder direkte fra kameraet eller mobiltelefonen.

– Vi ser en trend med stor vekst for butik ker av denne typen, samtidig som vi målsetter å møte nye kundegrupper gjennom Elkjøp Express, sier Vedal.

Han sier det har vært lærerikt å jobbe med prosjektet.

– Det å bygge en ny butikk med begrenset plass i et kjøpesenter byr på helt andre typer utfordringer enn store varehus, derfor er det en ekstra stor prestasjon av alle involverte at vi har klart å komme i havn på så kort tid. Dette er verdifull erfaring for den videre planleggingen og utrullingen av kjeden, sier Vedal.

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.1/2008

Powered by Labrador CMS