Gjengen i Lexmark Norge tar i mot den nye logoen med entusiasme. Foto: Lexmark Norge

NY LOGO FOR LEXMARK

Lexmark fornyer både varemerket og logoen sin. Fornyelsen skal reflektere både utviklingen av selskapet så langt, og deres visjon for framtiden.

Det skriver Lexmark i en pressemelding.

Lexmarks fornyelse representerer overgangen til å være et selskap som tilbyr langt mer enn sitt utspring innen maskinvare. I dag konkurrerer Lexmark i vekstmarkeder som administrerte utskriftstjenester, intelligent innsamling, innholdsadministrasjon for foretak, innholdsadministrasjon for helsesektoren, automatisering av finansielle prosesser og foretakssøk.

Den grønne paletten er frisk, levende og imøtekommende

Den nye Lexmark-logoen skal ifølge selskapet selv frembringe klarheten, verdien og varigheten fra den tradisjonelle Lexmark-diamanten, utvidet til en åpning som representerer et bredere tilbud.

– Den grønne paletten er frisk, levende og imøtekommende, og representerer Lexmarks styrke, fokus på bærekraft og vekst, så vel som vår forpliktelse til å tjene «kunder for livet». Den nye skrifttypen har et moderne og rent uttrykk og har vinkler som presist reflekterer åpningen i logoen. Lexmarks nye slagord er «Åpne mulighetene», heter det i meldingen.

Mens varemerket, slagordet og logoen har fornyet seg for å bedre representere selskapet i dag, vil Lexmarks verdier forbli de samme.

– Det er en meget spennende tid å være ansatt i Lexmark nå, og fornyelsen av varemerket og logoen reflekterer vår entusiasme og fokuset på våre kunder og automatisering av deres forretningsprosesser. Fornyelsen representerer selskapet i dag og vår visjon for fremtiden. Lexmark er fortsatt forpliktet til å skape «kunder for livet», slik vi har vært de siste 24 årene, men denne nye representasjonen av Lexmark viser tydelig at vi vi er i endring som et selskap ved å utvide våre teknologiske tilbud, introdusere oss i nye markeder, og fortsette utviklingen og nyskapingen, sier nordisk salgssjef, Hans Arvid Rønning.

Til toppen