Reidar Vindenes overlater roret til ny daglig leder i Net El-torget, Pia Kleppe Marken. Selv går han inn som arbeidende styreleder. Her viser de kaffemaskinen Intensa fra Delonghi og stavmikseren Triblade fra Kenwood. Foto: Stian Sønsteng.

NY SJEF I NET ELTORGET

– Vi ser det ligger store muligheter til vekst innen distribusjon og salg i forbindelse med finanskrisen.

Det sier innehaver Reidar Vindenes i Net El-torget AS, som importerer Kenwood, Delonghi, Babyliss, Menalux støvsugerposer for Electrolux og Varta batterier i tillegg til selskapets eget plastpakkede tilbehørsmateriell. I Norge distribuerer selskapet Kenwood og Delonghi til alle unntatt de to største kjedene.

 

Vindenes har til nå selv ledet bedriften, sammen med sønnen Tommy som har vært markedsansvarlig. Fra 1. september blir det en endring på dette, i og med at Pia Kleppe Marken er ansatt som daglig leder.

 

– Denne prosessen har pågått en stund. I starten kommer jeg til å arbeide tett sammen med Pia for å overføre kompetanse, men ambisjonen er at jeg med tiden skal arbeide vesentlig mindre – i min nye rolle som arbeidende styreleder, sier Vindenes.

 

Det er også satt sammen et nytt styre med krefter hentet utenfra.

 

– Det ligger an til ytterligere endringer i selskapet. Som handelshus ser vi at det ligger store muligheter til vekst innen distribusjon og salg i forbindelse med restruktureringen som skjer i markedet i forbindelse med finanskrisen. Det er imidlertid for tidlig å si noe konkret om dette, sier Vindenes.

 

– Hvor viktige er Kenwood og Delonghi for dere?

 

Vil revitalisere

– Alle merkene våre er viktige da de til sammen representerer den helheten vi kan tilby markedet, men det er klart at Kenwood og Delonghi står sterkt. Vi distribuerer i alle kanaler, unntatt Elkjøp og bare delvis i Expert, og har over tusen registrerte kunder innen elektro, byggvare, jernvare og kjøkken, sier Vindenes.

 

Marken sier oppdraget hennes som ny daglig leder er å revitalisere selskapet.

 

– Vi skal videreutvikle struktur og markedsaktivitetsplaner, og se på hvilket potensial det gir for vekst, sier Marken.

 

Hun har en mastergrad i forretningsadministrasjon og 12 års erfaring fra Telenor. Nå har hun gjort seg kjent med nye produktgrupper:

 

– Stavmikseren Triblade er den nye storsatsingen fra Kenwood, som har bestemt seg for å bli store også i dette segmentet innen mattilberedning. Mikseren har tre blader som gjør at den hakker bedre, den er sprutsikker og kommer i tre varianter til 400, 500 og 600 kroner, sier Marken.

 

Fra Delonghi har Net Eltorget store forventninger til den kompakte kaffemaskinen Intensa, som kommer i handelen på nyåret.

 

– Kvaliteten og funksjonene er de samme på de større modellene, sier Marken.

 

Til toppen