Filip Elverhøy i Elkjøp Nordic har full fokus på digitale tjenester i tiden fremover. Foto: Jan Røsholm

ØKT FOKUS PÅ NETTHANDEL

Elkjøp satser mer på netthandel, og har utvidet avdelingen for digital handel og innovasjon.

Trenden er at flere kunder handler på nettet. Om man får varen sendt hjem eller henter den i butikk, er kunden ikke i selve butikken under handelen.

 

Rekorden ble satt på «Black Friday» hvor hele 92.000 ordrer ble behandlet gjennom vårt system

Samme pris i butikk og på nett

Filip Elverhøy, som er direktør for Digitalt i Elkjøp Nordic, fortalte om Elkjøps digitale strategi på leverandørenes generalforsamling.

– Vi ser en sterk økning i at kunder bestiller varen på nettet. Rekorden ble satt på «Black Friday» hvor hele 92.000 ordrer ble behandlet gjennom vårt system, sier Elverhøy.

Han forteller videre at Elkjøp nå har lik pris i butikk og på nettet, slik at Elkjøps kunder får de beste prisene uavhengig av hvilken plattform de velger.

 

Egen analyseavdeling for nettsalg

– Vi har nå utvidet den digitale avdelingen, og har nå en egen analyseavdeling. Denne har som oppgave å analysere nettrafikken på tvers av kanalene, og se hva som selges og hva kundene søker på. I tillegg får vi mye trafikk fra ulike trafikk-kilder som Google, som gir god innsikt i hva som er interessant for kundene, sier Elverhøy.

Han forteller videre at alt salg hos Elkjøp er salg og ikke kanalspesifikt.

– Våre kunder kan bestille på nett, få varen tilsendt, bestille på nett og hente i butikk, eller handle i butikk. Vi ønsker det enkelt, og dermed blir alt salg sett i sammenheng, i bryter siloer og nærmer oss kanaluavhengighet også internt, i tråd med hvordan kundene ser på oss, avslutter Elverhøy.

Til toppen