Gjermund Stensvold i Logitech ser at tilbehøret oftere blir trådløst. Foto: Marte Ottemo

PC-TILBEHØR I VEKST

Logitech ser et oppsving i salget av PC-tilbehør, etter at bærbarmarkedet har bedret seg de siste kvartalene.

Logitech var på plass i Fredrikstad med et utvalg av sine tilbehørsprodukter, og ny design på innpakningen.

– Vi har fått nytt utseende på eskene våre, det er viktig å ha en lik profil, særlig på PC-tilbehøret vårt. På denne messen viser vi frem veldig spesifikke produkter, som vi har i Euronics sortiment. Logitech har jo et enormt produktspekter, med ganske mange hundre varelinjer, men vi har bygget en helt ny varelinje for dem i samarbeid med kjedekontoret, så de får både de nye produktene og bestselgerne, sier Gjermund Stensvold, nordisk SMB-ansvarlig i Logitech.

Vi har en veldig hyggelig vekst på PC-tilbehør, salget begynner å ta seg opp igjen etter at bærbar-salget har økt siste halvår

Han sier trådløst er det som gjelder i PC-tilbehørsverdenen.

– Vi kommer nå også med produkter med innebygd blåtann-tilkobling, i tillegg til donglene våre. Mange forbrukere har fått ultrabooks, Mac-er eller maskiner med USB-C, så vi har kommet med produkter med blåtann-support, sier han.

 

Flaggskipmus

Stensvold viser fram selskapets flaggskipmus MX Master.

– Den er laget for de som sitter og jobber mye på kontoret. Musen ligger veldig godt i hånden, og har automatisk gjenkjenning på hyperscrolling om du ruller fort på hjulet. Den har også et tommelhjul, slik at om du jobber mye i for eksempel Excel, kan du skrolle horisontalt med tommelen i tillegg. MX Master kan pares opp med tre enheter, og kan brukes på alle underlag, sier han.

– Hvilke trender er gjeldende i tilbehørsmarkedet i høst?

– Vi har en veldig hyggelig vekst på PC-tilbehør, salget begynner å ta seg opp igjen etter at bærbar-salget har økt siste halvår. Det drar vi selvfølgelig nytte av, men vi hviler ikke på laurbærene og har kommet med blant annet multi-tastatur til mindre enheter som nettbrett og mobil, sier Stensvold.

Til toppen