Philips Ambilight live

Pressemelding fra TP Vision 24. mars 2014:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Philips bringer "Ambilight live" til surfing i nytt kommunikasjonskonsept

• Philips TV går inn i «ActionSports» verden med kortfilmen "Lightwaves".

• "Ambilight live" bringer nytt lys til surfing.

• Samarbeid med det prisbelønte produksjonsselskapet Sweetgrass og noen av verdenselitens surfere.

 

TP Vision avduket i dag det nye kommunikasjonskonseptet for Philips TV med kortfilmen "Lightwaves". Ved å belyse ekstremsport, er en Ambilight "live" opplevelse opprettet. Resultatet er surfesener verden aldri har sett tidligere, og ytterligere forbedre resultatet av Philips Ambilight-TV. "Lilghtwaves" blir lansert 4. mai. Filmen kan sees på TP Visions egne Youtube-kanal, Philips Facebook-side i enkelte land, og på utvalgte TV-kanaler i forbindelse med lanseringskampanjen for Philips Ambilight TV Powered by Android ™.

 

Prisbelønt produksjonsselskap

"Lightwaves" er utviklet av det svenske reklamebyrået Ahlstrand & Wallgren og produksjonsselskapet Sweetgrass, et prisbelønt amerikansk selskap som har spesialisert seg på produksjon av «ActionSport» filmer. I fimen ser vi noen av verdens beste surfere, som Chippa Wilson och Damien Hobgood.

 

Avansert filming med utfordringer

For å belyse surfebølger med Ambilight inspirert lys var en utfordring som krevde ny teknologi.

Kameraer og alt utstyret måtte være heavy-duty sikkert og for de mest avanserte scenene trengtes et spesiellaget surfebrett med innebygd LED-lys. Opptak tok tre uker og fant sted hovedsakelig i Maldivene, som ble valgt på grunn av sine allsidige bølger som kan bli ridd med «airs», «in the tube», og «cutbacks», og kanskje viktigst av alt, fordi det uten tvil har det klareste vannet i verden.

Ifølge Sweetgrass team var belysning av bølgene i Maldivene litt av en utfordring. Elektrisitet blandet med store bølger og naturens egne Ambilight, nemlig tordenvær, la mer kompleksitet til arbeidet, men teamet klarte å ri av stormen, bokstavelig talt.

 

"Ved å belyse noe så fargenøytralt som vann og noe så kult som surfing ønsker vi å vise hva en opplevelse Ambilight kan bringe. Ved å gjøre dette i surfebølger har vi skapt en spektakulær opplevelse ganske lik den Philips Ambilight-TV gir ", sier Joakim Örnstig, nordisk markedsdirektør i TP Vision og executive produsent for "Lightwaves ".

Til toppen