Hele Sennheiser-gjengen er samlet i selskapets nye lokaler. Foto: Marte Ottemo

SENNHEISER FLYTTER

Sennheiser har flyttet sitt norgeskontor, og fått lokaler som blant annet har lytterom hvor innkjøperne kan teste selskapets produkter.

Sennheiser Norge inviterte presse og samarbeidspartnere til innflyttingsfest i sine nye lokaler på Helsfyr.

– Vi flyttet fordi våre gamle lokaler i Nydalen skulle rives og bli til studentby i stedet. Helsfyr er jo kommunikasjonsmessig midt i smørøyet, og med et retail-rom og to andre møterom har vi mye større muligheter til å ta med kundene våre hit og vise fram produktene, sier Jan Ove Johansson, nøkkelkundeansvarlig i Sennheiser, til fagbladet Elektronikkbransjen.

Vi klarer faktisk ikke møte etterspørselen, og størst suksess har vi i Norge og Sverige

I dag er det HD800S som har fått hovedfokus på lytterommet.

– Dette er det nyeste på highend-markedet som er tilgjengelig i Norge, og referansemodellen framfor noen, sier Johansson.

Han forteller at Sennheiser flyttet inn allerede 12. januar, men det er først nå de har fått tid til å avholde innflyttingsfest.

– Det tar litt tid å få alle interne ting på plass, og så skjer det mye i bransjen på vårparten, sier Johansson.

Det er seks ansatte som flytter til Helsfyr, inkludert selskapets egen tekniker.

– Det at vi kan reparere lokalt har vi fått mange gode tilbakemeldinger på, sier Johansson.

– Hvilke produkter er det Sennheiser Norge kommer til å ha fokus på fremover?

– Selv om vi lanserte Momentum Wireless allerede på IFA i fjor, er dette fortsatt en veldig spennende hodetelefon. Vi klarer faktisk ikke møte etterspørselen, og størst suksess har vi i Norge og Sverige, sier nøkkelkundeansvarlig.

Nordmenn liker ifølge Johansson de litt dyrere klokkene, trådløst og ikke minst klokker med støydemping.

– Vi ser at hodetelefoner i hifi-segmentet er en liten del av businessen vår, som HD800S. Vi selger mest i det vi kaller premium-segmentet, hvor klokkene koster fra 1000 til 3-4000 kroner. En stor del av salget vårt går altså gjennom elektronikkjedene, sier han.

Edwin Weteling, Sennheisers salgs- og markedssjef i Nord- og Sør-Europa, med HD 800 S. Foto: Stian Sønsteng
Produktdirektør Christian Ern med Sennheiser Momentum Wireless. Foto: Stian Sønsteng
Til toppen