Sony Bravia Displays

Pressemelding fra Sony 20. april 2016:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Seks nye tilskudd til Sonys portefølje av BRAVIA Displays

Sony tilbyr nå det beste for både profesjonelle og forbrukere, og styrker dermed posisjonen som ledende innen 4K B2B-markedet

I dag introduserer Sony seks nye 4K BRAVIA Professional Displays. De nye tilskuddene er et resultat av den raske 4K-veksten innen både det profesjonelle markedet og forbrukermarkedet, og demonstrerer Sonys industriledende evne til å kombinere det profesjonelle med det mer forbrukerorienterte. Denne kombinasjonen har vært drivkraften bak Sonys markedsandel på 30 % (Futuresource Consulting), samt posisjonen som Europas fremste leverandør på 4K B2B-markedet.

De beste løsningene for forbrukere og profesjonelle – uten kompromiss

De nye skjermene erstatter flere av de eksisterende modellene i Sonys BRAVIA-portefølje – en portefølje som har vært populær på grunn av seriens fantastiske bildekvalitet. De nye BRAVIA-flatskjermene har oppgradert til 16GB minne og er dobbelt så kraftig som forgjengerne med X1-prosessor. De gir enda flere detaljer, i tillegg til at de selvfølgelig har Sonys anerkjente bilde- og lydkvalitet. I tillegg til 17/7 driftstid gir de nye skjermene brukerne forbedret kontroll, nye og innebygde profesjonelle løsninger og landskaps-/portrettalternativer. Alt dette fremhever det beste innen profesjonell teknologi i dagens B2B-marked.

4K er den nye standarden

Med 4K BRAVIA-flatskjermer får brukere Sonys høye bildekvalitetsteknologi. Økende forventninger til detaljerte bilder på arbeidsplassen gjør at 4K er raskt på vei til å bli den nye standarden. Forskning fra Futuresource Consulting (juli 2015) anslår at 60” 4K-flatskjermer vil stå for 80 % av flatskjermer på forbrukermarkedet i 2018, og i tillegg vil bedrifts- og utdanningsmarkedet lede an innføringen av 4K på grunn av den økende etterspørselen etter store skjermer. Bedriftene som bidrar til denne økende innføringen er ivrige etter å ikke bare fremtidssikre presentasjonsløsningene sine, men også å forbedre kommunikasjonen ved å gi medarbeiderne en mer inspirerende og innovativ arbeidsmetode. For eksempel har Deloitte installert mer enn hundre BRAVIA 4K Displays i sitt hovedkontor, som også er kåret til et av verdens mest bærekraftige kontorer, «The Edge» i Amsterdam.

En grunn til at etterspørselen øker er utfordringen som organisasjoner har med å engasjere publikum med virkningsfulle presentasjoner og skilt. De nye BRAVIA-skjermene er utviklet på bakgrunn av dette, og har forskjellige skjermstørrelse, samt en økning i prosessorkraft som gjør det enklere for bedrifter å levere viktige sanntidsmeldinger til et bredt publikum.

Innebygde profesjonelle løsninger

De seks nye BRAVIA Displays-modellene introduseres for å kunne tilfredsstille en rekke bruksområder og kundebehov, som for eksempel digital skilting og sikkerhetsmarkedet. Sonys digitale skiltingsplattform inkluderer TDM Digital Signage, som er enkel å bruke og som gir brukere et verktøy for å lage både interaktiv og handlingsbasert digital skilting. Utviklingen innen innovativ teknologi i Sonys BRAVIA-løsninger har ført til tillegg av touch overlays, innebygde møteromsløsninger og intelligente automatiseringsløsninger. Disse nye funksjonene demonstrerer hvor fleksible displayene er, og gjør det enklere for brukere å integrere løsningene i en rekke ulike arbeidsplasser, med smart input-styring og spesialisert møteromgrensesnitt. Slik teknisk funksjonalitet gir ikke bare organisasjoner umiddelbare fordeler, men de hjelper også med å fremtidssikre displayteknologiene, noe som gir bedrifter mulighet til å omfordele kostnadsbesparelsene til andre steder i bedriften.

BRAVIA B2B Displays er energibesparende og har lave driftskostnader, samt at de nesten ikke krever vedlikehold. Det er også enkelt og fleksibelt å koble til Android og Google Cast, og dette åpner for bruk på tvers av industrier, med innebygget skiltingsplattform og kontrollsystem, samt 17/7-drift, RS232 og IP-kontroll. Displayene kommer med en treårsgaranti som gir brukerne nyskjerm ved feil, i stedet for reparasjon.

Alle modellene kommer med 4K-teknologi og skjermstørrelsene spenner fra 43” til 85”.

Les mer om hver modell nedenfor:

FW-43XD8001, FW-49XD8001, FW-55XD8501, FW-65XD8501, FW-75XD8501, FW-85XD8501.

– Vi gleder oss over å kunne presentere våre nye BRAVIA-modeller som er bygget på suksessen til våre bransjeledende B2B Displays. De gir unike fordeler gjennom detaljert og krystallklar bildekvalitet kombinert med fleksible og pålitelige profesjonelle funksjoner. De nye 4K-displayene gir bedrifter og organisasjoner de kraftige verktøyene de trenger for å gjøre et godt inntrykk og fengsle publikum gjennom slagkraftige bilder. I tillegg er de både kostnads- og energibesparende, sier Thomas Issa, Product Manager for B2B Displays at Sony Professional Solutions Europe.

– Vi jobber for å beholde posisjonen som markedsleder innen B2B, og den beste måten å gjøre det på er å fortsette og høre på kundene våre og utvikle løsninger som forutser deres behov – akkurat slik vi har gjort, med stor suksess, de siste tre årene.

Den nye 75”-modellen er tilgjengelig nå, 55”-, 65”- og 85”-modellene blir lansert i mai, mens 43”- og 49”-modellene blir lansert i løpet av sommeren 2016. Besøk Sonys hjemmeside for mer informasjon om Sonys portefølje av BRAVIA Professional Displays.

Til toppen