Seks nye tilskudd til Sonys portefølje av BRAVIA Displays
Sony tilbyr nå det beste for både profesjonelle og forbrukere, og styrker dermed posisjonen som ledende innen 4K B2B-markedet
I dag introduserer Sony seks nye 4K BRAVIA Professional Displays. De nye tilskuddene er et resultat av den raske 4K-veksten innen både det profesjonelle markedet og forbrukermarkedet, og demonstrerer Sonys industriledende evne til å kombinere det profesjonelle med det mer forbrukerorienterte. Denne kombinasjonen har vært drivkraften bak Sonys markedsandel på 30 % (Futuresource Consulting), samt posisjonen som Europas fremste leverandør på 4K B2B-markedet.
De beste løsningene for forbrukere og profesjonelle – uten kompromiss
De nye skjermene erstatter flere av de eksisterende modellene i Sonys BRAVIA-portefølje – en portefølje som har vært populær på grunn av seriens fantastiske bildekvalitet. De nye BRAVIA-flatskjermene har oppgradert til 16GB minne og er dobbelt så kraftig som forgjengerne med X1-prosessor. De gir enda flere detaljer, i tillegg til at de selvfølgelig har Sonys anerkjente bilde- og lydkvalitet. I tillegg til 17/7 driftstid gir de nye skjermene brukerne forbedret kontroll, nye og innebygde profesjonelle løsninger og landskaps-/portrettalternativer. Alt dette fremhever det beste innen profesjonell teknologi i dagens B2B-marked.
4K er den nye standarden
Med 4K BRAVIA-flatskjermer får brukere Sonys høye bildekvalitetsteknologi. Økende forventninger til detaljerte bilder på arbeidsplassen gjør at 4K er raskt på vei til å bli den nye standarden. Forskning fra Futuresource Consulting (juli 2015) anslår at 60” 4K-flatskjermer vil stå for 80 % av flatskjermer på forbrukermarkedet i 2018, og i tillegg vil bedrifts- og utdanningsmarkedet lede an innføringen av 4K på grunn av den økende etterspørselen etter store skjermer. Bedriftene som bidrar til denne økende innføringen er ivrige etter å ikke bare fremtidssikre presentasjonsløsningene sine, men også å forbedre kommunikasjonen ved å gi medarbeiderne en mer inspirerende og innovativ arbeidsmetode. For eksempel har Deloitte installert mer enn hundre BRAVIA 4K Displays i sitt hovedkontor, som også er kåret til et av verdens mest bærekraftige kontorer, «The Edge» i Amsterdam.
En grunn til at etterspørselen øker er utfordringen som organisasjoner har med å engasjere publikum med virkningsfulle presentasjoner og skilt. De nye BRAVIA-skjermene er utviklet på bakgrunn av dette, og har forskjellige skjermstørrelse, samt en økning i prosessorkraft som gjør det enklere for bedrifter å levere viktige sanntidsmeldinger til et bredt publikum.
Innebygde profesjonelle løsninger
De seks nye BRAVIA Displays-modellene introduseres for å kunne tilfredsstille en rekke bruksområder og kundebehov, som for eksempel digital skilting og sikkerhetsmarkedet. Sonys digitale skiltingsplattform inkluderer TDM Digital Signage, som er enkel å bruke og som gir brukere et verktøy for å lage både interaktiv og handlingsbasert digital skilting. Utviklingen innen innovativ teknologi i Sonys BRAVIA-løsninger har ført til tillegg av touch overlays, innebygde møteromsløsninger og intelligente automatiseringsløsninger. Disse nye funksjonene demonstrerer hvor fleksible displayene er, og gjør det enklere for brukere å integrere løsningene i en rekke ulike arbeidsplasser, med smart input-styring og spesialisert møteromgrensesnitt. Slik teknisk funksjonalitet gir ikke bare organisasjoner umiddelbare fordeler, men de hjelper også med å fremtidssikre displayteknologiene, noe som gir bedrifter mulighet til å omfordele kostnadsbesparelsene til andre steder i bedriften.
BRAVIA B2B Displays er energibesparende og har lave driftskostnader, samt at de nesten ikke krever vedlikehold. Det er også enkelt og fleksibelt å koble til Android og Google Cast, og dette åpner for bruk på tvers av industrier, med innebygget skiltingsplattform og kontrollsystem, samt 17/7-drift, RS232 og IP-kontroll. Displayene kommer med en treårsgaranti som gir brukerne nyskjerm ved feil, i stedet for reparasjon.
Alle modellene kommer med 4K-teknologi og skjermstørrelsene spenner fra 43” til 85”.
Les mer om hver modell nedenfor:
FW-43XD8001, FW-49XD8001, FW-55XD8501, FW-65XD8501, FW-75XD8501, FW-85XD8501.
– Vi gleder oss over å kunne presentere våre nye BRAVIA-modeller som er bygget på suksessen til våre bransjeledende B2B Displays. De gir unike fordeler gjennom detaljert og krystallklar bildekvalitet kombinert med fleksible og pålitelige profesjonelle funksjoner. De nye 4K-displayene gir bedrifter og organisasjoner de kraftige verktøyene de trenger for å gjøre et godt inntrykk og fengsle publikum gjennom slagkraftige bilder. I tillegg er de både kostnads- og energibesparende, sier Thomas Issa, Product Manager for B2B Displays at Sony Professional Solutions Europe.
– Vi jobber for å beholde posisjonen som markedsleder innen B2B, og den beste måten å gjøre det på er å fortsette og høre på kundene våre og utvikle løsninger som forutser deres behov – akkurat slik vi har gjort, med stor suksess, de siste tre årene.
Den nye 75”-modellen er tilgjengelig nå, 55”-, 65”- og 85”-modellene blir lansert i mai, mens 43”- og 49”-modellene blir lansert i løpet av sommeren 2016. Besøk Sonys hjemmeside for mer informasjon om Sonys portefølje av BRAVIA Professional Displays.