VIPPS MEST ANBEFALT

Vipps er Norges mest anbefalte merkevare, mens Huawei scorer høyt i kategorien «mye for pengene».

Det viser en undersøkelse fra analysebyrået YouGov. Deres måling BrandIndex for 2019  ser nærmere på hvilke virksomheter og merkevarer som er gode på å skape ambassadører, altså tilfredse kunder, som vil anbefale selskapene videre til venner og bekjente.

Vipps får en Brand advocacy-score på 63,8 og inntar igjen førsteplassen på rangeringen. Vipps sitter med størst markedsandel for mobilbetaling i Norge, og har fått meget positiv omtale i Norge det seneste året.  Sbanken holder fast i andreplassen med en score på 60,8 foran Toyota, som få en score på 60,3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiwi som også topper YouGov BrandIndex' overordnede imagerangering er kommet inn på topp 10 sammen med Norges største markedsplass, mens Samsung tar niendeplassen foran Huawei. Huawei blir generelt vurdert høyt på «verdi for pengene», ifølge undersøkelsen.

Mest forbedring er det Obos Eiendomsmeglere som har, opp 12,8 poeng i forhold til fjoråret.

BrandIndex er en daglig måling av nordmenns oppfatning av mer enn 300 merkevarer. Hver dag intervjuer YouGov BrandIndex 100 personer som er representative for den generelle befolkningen, og spør om deres holdninger til forskjellige merkevarer.

Data er et samlet gjennomsnitt for alle intervjuer med kunder av de enkelte selskaper og merkevarer i perioden 1. november 2018 til 31. oktober 2019.

Til toppen