DEILIG Å VÆRE NORSK

– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig i de ulike landene, men det er vanskelig å si noe presis om dette.

Publisert Sist oppdatert

Det sier Stine Eriksen og Finn Meinskar, to av de norske ansatte ved Gorenje-gruppens hovedkontor i Roskildevej i København. De er interne salgskonsulenter, og svarer på henvendelser både fra forretninger, sluttbrukere og norske distriktselgere.

– Vi som arbeider her blir transskandinaver, sier Eriksen.

– Er det forskjell på kundene fra de ulike landene?

Vi som arbeider her blir transskandinaver

– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig, men det er vanskelig å si noe presis om dette. Finn og jeg synes selvfølgelig at de norske kundene er dem som det er best å være i kontakt med; de er stille og rolige, positivt innstilte, sier Eriksen.

– Hvem er de mest utfordrende kundene?

– Sluttbrukerne er nok de mest krevende, de stiller også de mest inngående spørsmålene.

Les også:

Gorenje har vokst med Asko