
DEILIG Å VÆRE NORSK
– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig i de ulike landene, men det er vanskelig å si noe presis om dette.
Det sier Stine Eriksen og Finn Meinskar, to av de norske ansatte ved Gorenje-gruppens hovedkontor i Roskildevej i København. De er interne salgskonsulenter, og svarer på henvendelser både fra forretninger, sluttbrukere og norske distriktselgere.
– Vi som arbeider her blir transskandinaver, sier Eriksen.
– Er det forskjell på kundene fra de ulike landene?
Vi som arbeider her blir transskandinaver
– Vi har nok våre teorier om at folkesjela er forskjellig, men det er vanskelig å si noe presis om dette. Finn og jeg synes selvfølgelig at de norske kundene er dem som det er best å være i kontakt med; de er stille og rolige, positivt innstilte, sier Eriksen.
– Hvem er de mest utfordrende kundene?
– Sluttbrukerne er nok de mest krevende, de stiller også de mest inngående spørsmålene.
Les også:
Gorenje har vokst med Asko