Canon LEGRIA HF M-serie

Pressemelding fra Canon 10. januar 2012:

Canon lanserer forbedret LEGRIA HF M-serie – med suveren ytelse i lite lys og enkel Wi-Fi-deling

Canon styrker i dag LEGRIA HF M-serien med lanseringen av nye LEGRIA HF M52, LEGRIA HF M56 og LEGRIA HF M506 – en førsteklasses trio AVCHD-videokameraer med berøringsskjerm. Utstyrt med Canons profesjonelle HD CMOS PRO-sensor byr denne serien på videoopptak i full HD-kvalitet og nye innebygde funksjoner som Wi-Fi-funksjonalitet og støtte for opptak i MP4-format.

Med enkel tilkobling til bærbare Apple-enheter og mulighet til å laste opp til YouTube og Facebook, er LEGRIA HF M-serien ideell for alle som ønsker å dele, vise og lagre filmer på en enkel måte. De tre modellene kan skilte med en forbedret utgave av Canons HD CMOS PRO-sensor som gir flotte videoopptak i full HD med profesjonell kvalitet, også i svakt lys, mens en ny, intelligent bildestabilisator og forbedret Fortellingsskaper gjør det enkelt å lage kvalitetsfilm.

Enkelt å dele, vise og lagre

Nye LEGRIA HF M52 og LEGRIA HF M56 har integrert Wi-Fi-funksjonalitet, og det betyr at du enkelt kan dele og vise videofilmer uten å måtte overføre dem til datamaskinen først. Med MP4-opptak og den nye iOS-appen "Movie Uploader" som kan lastes ned gratis, deler du enkelt og problemfritt filmene dine med andre. Direktetilkobling til iOS-enheter som Apple iPad eller iPhone, lar deg vise eller lagre kvalitetsfilmene dine når du er på farten. Du kan også laste opp videoklipp til YouTube og Facebook direkte fra den bærbare enheten.

Med den nye, integrerte Wi-Fi-funksjonaliteten kan du koble til og overføre filmer trådløst fra LEGRIA HF M52 og LEGRIA HF M56 direkte til PC-en. Du kan også koble til det trådløse hjemmenettverket og raskt laste opp filmer til YouTube eller andre sosiale nettverk[i]. Det er også mulig å spille av full HD-filmer direkte fra videokameraet til en DLNA-sertifisert HDTV eller bærbar PC.

Med LEGRIA HF M52 og LEGRIA HF M56 kan du raskt og enkelt sikkerhetskopiere dyrebare hjemmevideoer direkte til en ekstern harddisk via USB. Det gjør det også enkelt å frigjøre plass i det interne minnet når du har behov for det.

Profesjonell bildeteknologi til alle

Alle modellene kan skilte med enda bedre ytelse i svakt lys takket være en videreutvikling av HD CMOS PRO-sensoren. LEGRIA HF M-serien kan skilte med 20 prosent bedre ytelse i svakt lys sammenlignet med modellene i foregående LEGRIA HF M-serie, noe som betyr at bildet blir enda skarpere og mer detaljert.

LEGRIA HF M-modellene har Canons HD-videoobjektiv med avansert optikk spesialutviklet for rask, stille og presis ytelse med minimal forvrengning. Med 10x optisk zoom kan du filme objekter fra en rekke brennvidder og en avansert irisblender bidrar til å skape en mer attraktiv bakgrunnsuskarphet.

Ny og avansert intelligent bildestabilisator

Modellene i LEGRIA HF M-serien har også forbedret teknologi for bildestabilisering med en ny, intelligent Canon bildestabilisator. Denne bruker automatisk den beste innstillingen for bildestabilisering basert på motivet du filmer. Du slipper å veksle manuelt mellom innstillinger, og den intelligente bildestabilisatoren gjør det enda enklere å få flotte filmopptak uten risting i en rekke opptakssituasjoner. Om du er på farten, zoomer inn på et motiv eller bruker stativ, gjør kameraet mye av jobben for deg.

Lyd på en enkel måte med Lydscenevalg

Sørg for at filmene har like god lydkvalitet som bildekvalitet med funksjonen Lydscenevalg.  Med funksjonen Lydscenevalg, som er tilgjengelig i hele den nye LEGRIA HF M-serien, tar du enkelt opp god lyd ved å velge det alternativet som passer best til scenen du filmer. Du kan velge blant fem tilgjengelige alternativer, for eksempel automatisk lydinnstillingene i forhold til scenen du filmer, slik at du slipper å angi innstillingene manuelt.

Problemfri kreativitet med forbedret Fortellingsskaper

Fortellingsskaper som nå er forbedret med veiledning på skjermen, fungerer som en personlig filmregissør og gir deg tips om hvilke type motiver du bør filme for å fortelle det du vil – om du lager en feriedagbok eller filmer en familiesammenkomst. Fortellingsskaper er en morsom, enkel og innovativ måte å filme og dele opptak på – og alt sammen gjøres i selve videokameraet[ii] – slik at du kan lage filmer mens du er på farten.

Alle modellene har berøringsskjerm på 7,5 cm (3,0") som gir deg tilgang til en rekke funksjoner, inkludert dekorasjonsmodus og filmfiltre[iii]. Med denne typen funksjoner kan du forbedre filmene på en kreativ måte uten PC eller ekstra programvare.

LEGRIA HF M 52 har anbefalt utsalgspris kr 6.999,- inkl mva.

LEGRIA HF M 56 har anbefalt utsalgspris kr 5.999,- inkl mva.

LEGRIA HF M 506 har anbefalt utsalgspris kr 4.999,- inkl mva.