Administrerende direktør i NetOnNet, Susanne Holmström, kan vise til vekst i sitt første år i sjefsstolen. Foto: Stian Sønsteng

VEKST FOR NETONNET

NetOnNet leverer vekst og forbedret resultat i 2018. Salget øker med 7,5 prosent, og selskapet sier veksten kommer av økt satsing på digitalt.

Publisert

NetOnNet viser en økning i salget på 7,5 prosent og et overskudd på 45,6 millioner svenske kroner i 2018.

Administrerende direktør Susanne Holmström sier i en pressemelding at veksten kommer etter en satsing på digitale løsninger og B2B, samt flere initiativ som forenkler kundeopplevelsen i samtlige kanaler.

– Vi har også fortsatt vårt fokus på å få ut maksimal effekt av tidligere omorganisering og systemendringer gjennom å effektivisere prosesser, kutte kostnader og priser. Gjennom sterke samarbeid har vi fortsatt å forenkle for våre kunder blant annet gjennom nye leveringsmetoder og betalingsløsninger. Videre har sortimentet økt med både flere varemerker og mer prisgunstig tilbehør, sier hun.

Netto omsetning ble 5.238 millioner svenske kroner, med et driftsresultat på 45,9 millioner og en driftsmargin på 0,9 prosent.

−Vi tok markedsandeler i 2018 og vi styrket vår lønnsomhet. Med vår sterke plattform ser jeg store muligheter for fortsatt vekst. Sammen med kunder, partnere og våre medarbeidere kan vi fortsette å vokse og fornye oss samt utfordre bransjen. I 2019 skrur vi opp utviklingstakten enda mer og kommer til å tilby våre kunder nye og enda enklere måter å handle hjemmeelektronikk på, sier Holmström.  

Powered by Labrador CMS