
REKORDSALG PÅ BLACK FRIDAY
Black Friday, Black Week og Cyber Monday har sørget for rekordomsetning blant elektronikkbransjens kjeder.
Denne siden viser artikler som omhandler netonnet
Black Friday, Black Week og Cyber Monday har sørget for rekordomsetning blant elektronikkbransjens kjeder.
Mange mener det er luretilbud under kampanjeperioder som Black Friday, og synes fokuset på tilbud er for stort, viser en undersøkelse fra NetOnNet.
NetOnNet leverer vekst og forbedret resultat i 2018. Salget øker med 7,5 prosent, og selskapet sier veksten kommer av økt satsing på digitalt.
– Å være nysgjerrig, modig og utfordre de andre er det som driver bransjen fremover, sier ny NetOnNet-sjef, Susanne Holmström.
NetOnNet leverer positivt resultat i investerings- og omstruktureringsåret 2017, men rapporterer en liten nedgang i nettoomsetningen på grunn av internsalg i konsernet.
Susanne Holmström tar senest 1. oktober over som administrerende direktør i NetOnNet etter Susanne Ehnbåge.
Mandag 5. februar lanserte NetOnNet sitt nye reklamekonsept, og kaller satsningen rebelsk.
Susanne Ehnbåge skifter bransje, og NetOnNet Group søker nå etter ny administrerende direktør.
Det anslås at nordmenn bruker rundt 3,4 milliarder kroner på Black Friday. Vi har snakket med kjedene og hørt hvordan årets største handelsbonanza har gått for elektronikkbransjen.
NetOnNets toppsjef Susanne Ehnbåge er utnevnt til «Årets Ruter Dam»; kvinnen som har den mest innflytelsesrike lederstillingen i svensk næringsliv.
– Vi vil gjøre det raskere og enklere å handle til en god pris, der kunden slipper å lure på om selgeren anbefaler et produkt basert på sin egen provisjon.
– Vi er midt i konsernets kanskje største endringsreise noensinne, sier toppsjef Susanne Ehnbåge i Netonnet-gruppen.
Varemerket Siba fases ut, og butikkene omprofileres til NetOnNet. Først ute i Norge er Sandnes, som åpnet 10. november.
I løpet av 2017 vil alle Siba-butikker i Norge og Sverige være ombygd til lagerbutikker inspirert av Ikea, under varemerket NetOnNet.
Bransjen er optimistiske til 2015. I hvert fall de som svarte på eposten vi sendte ut til kjeder og nettbutikker.
Nettbutikken utvider sitt sortiment, og får nå kategorien verktøy i sine lagerhyller.
Netonnet gikk til topps da 13.000 kunder stemte frem Folkets nettfavoritt på posten.no. På plassene bak kom Kondomeriet og Komplett.
– Salg av intimprodukter ser vi på som et spennende neste steg i kategorien personlig pleie.
Netonnet tar datakomponenter inn igjen i sortimentet. Produktene blir tilgjengelig i nettbutikken før jul.
– Vi vil være den første nettbutikken på hjemmeelektronikk i Norge som tilbyr gratis levering av alle våre produkter over hele landet.
Netonnets fortjeneste økte med 138 millioner fra mai 2011 til april 2012. Omsetningen økte samme periode med 21 prosent.
Hos NetOnNet.no kan kunden nå sammenligne priser på produktene med andre butikker. Funksjonen finnes på alle produkter i nettbutikken.