
FRA SPORT TIL ELKJEDE
Polar har tradisjonelt vært representert gjennom sportsbransjen, men nå vil pulsklokkeleverandøren inn i elektronikkjedene.
Fagbladet Elektronikkbransjen møtte kundeansvarlig Eivind Kirkhus og produktspesialist Petter Andersen under Elkjøps Elbit-messe.
– Vi har med oss Polar A360 og M400, som vi viser fram. De to produktene dekker den største kundemassen, og de kommer veldig godt ut i tester, så det er morsomme produkter å fronte, sier Kirkhus.
Han sier Elbit har fungert veldig bra for Polar sin del.
Vi er jo veldig store innen sportsbransjen, så det er veldig spennende å komme inn i elektronikkbransjen med våre produkter
– Vi har hatt fokus på å være informative. Polar har tekniske produkter, go vi vil gjerne hjelpe deltakerne et lite hakk opp på kunnskapsstigen, slik at de blir tryggere på å selge våre produkter og svare på spørsmål fra kundene ute i butikk, sier kundeansvarlig.
– Polar har tradisjonelt hatt best fotfeste i sportsbransjen, hvordan er det å jobbe mot elektronikkjedene?
– Vi er jo veldig store innen sportsbransjen, så det er veldig spennende å komme inn i elektronikkbransjen med våre produkter. En el-messe kontra en sportsmesse er to vidt forskjellige ting, det er ganske mye større og kulere her! sier en entusiastisk Kirkhus.
Han sier Polar må tenke litt annerledes i møtet med bransjen.
– Det er en litt annen fokus enn i sportsbutikkene, og vi har valgt å gå med litt enklere modeller i elektronikkjedene.
– Hvordan tror Polar at fitness- og smartmarkedet vil bevege seg?
– Jeg tror vi bare er i startgropen, dette segmentet kommer bare til å vokse framover, sier Kirkhus.