KUNDENE BESTEMMER, MEN VIL DE BETALE? – Forbrukerne selv mener de har mer kontroll enn noen gang når det gjelder hvordan de velger hvilke produkter de kjøper.
GFK SPENT PÅ SMARTE HVITEVARER – I fjor kom en smart tørketrommel i et lavere prissjikt på markedet. Dette førte til at totalandelen for smarte tørketromler økte dramatisk.
HVITT VIKTIGERE ENN INTERNETT – Store hvitevarer har større påvirkning på folks hverdag enn internett. Men, er markedet klart for de smarte hvitevarene? spør Natalia Andrievskaya.
32-TOMMEREN FORTSATT STØRST – I Europa er 32 tommer den mest solgte TV-størrelsen, og markedsandelen øker. Trolig er årsaken at folk kjøper TVer til andre rom enn stua.
DET ASIATISKE MARKEDET BLIR STØRRE – Frem til 2030 vil middelklassen øke fra 1,8 til 4,9 milliarder mennesker. Flere vil få en høyere levestandard, og de langt fleste av disse bor i Asia.
GFK SATSER VIDERE I NORGE Markedsanalyseselskapet GFK flytter noen av funksjonene sine fra Norge til Sverige, men forsikrer at de satser videre i det norske markedet.
NY LEVERANDØR AV KJØPEFILMLISTE Etter ni år er det ikke lengre JM Data System som lager den såkalte "VG-listen" for kjøpefilm.
VENTER VEKST PÅ HVITT – Salget av elektriske husholdningsapparater går ganske bra, av to hovedårsaker: produktene trengs i hjemmene, og antall husholdninger øker.
TROR PÅ BEDRE TV-PRISER Tall fra våre naboland kan tyde på at prispresset på TVer endelig er over. Smarte TVer er løsningen.