Velg hvilken kategori du vil lese om:
Foto og video // Handel // Hvitevarer // Lyd og bilde // Mobile produkter // Musikkbransjen // Småelektrisk // Spill og data // Verksted

TRUST MED EGEN ORGANISASJON I NORGE
Det nederlandske selskapet har tilbehør til data, mobiltelefoner og spillprodukter. Ny bygger de opp en ny organisasjon i Norge.
Produkter som webkamera, spillprodukter og gamingstoler har hatt en sterk salgsøkning under pandemien. Økt bruk av hjemmekontor er noe av årsaken. Trust ønsker å øke sin markedsandel, og har hentet inn en bransjemann til å bygge opp den nordiske avdelingen. Finn Kristoffer Larsen har ledererfaring fra blant annet Samsung og KygoLife.
Høye ambisjoner

- Vi er en fullsortimentsaktør innen pc og spill, og øker sterkt på dataprodukter, sier nordisk salgsdirektør Finn Kristoffer Larsen i Trust.
Vi har nådd et metningspunkt ved dagens kunder, og ønsker å gå smalere og dypere med de store aktørene, ved å tilby de riktige produktene i de riktige kjedene
Fagbladet Elektronikkbransjen møter han i spillavdelingen hos Elkjøp Lørenskog. Larsen er i gang med å bygge opp en nordisk salgsorganisasjon.
- Nå er vi tre ansatte, og har flere på vei inn. Blant annet skal vi ha en egen avdeling for B2B-salg, altså businesskunder, sier Larsen.
Trust har en omsetning i Norden på over 100 millioner, men ønsker å øke mer.
- Ved å tilby kvalitetsprodukter til god pris, blir det økning. Logitech er den store aktøren, men vi skal ta vår andel, sier Larsen.
Han ser spesielt frem til å få startet opp avdelingen for bedriftskundene.
- Når vi tilbyr B2B-kundene spesialtilpassede produkter og tjenester, skal vi absolutt bli en aktør i markedet, sier Larsen.

Selger i de store kanalene
Trust distribuerer produktene i store kjeder som Komplett, Power, Elkjøp og Mediamarkt.
- Vi har nådd et metningspunkt ved dagens kunder, og ønsker å gå smalere og dypere med de store aktørene, ved å tilby de riktige produktene i de riktige kjedene, sier Larsen.
Totalt har Trust rundt 650 varelinjer i sortimentet, hvor mobiltilbehør som ladere og nødladere er en stor kategori.

- Mobilproduktene har droppet litt under koronapandemien, siden folk reiser mindre. Samtidig har vi en økning på webkamera på over tusen prosent, sier Larsen.
Studiomikrofoner er en annen produktkategori som øker sterkt.
- Her har vi en fin salgsutvikling, disse brukes av youtubere, videobloggere, men også på hjemmekontor hvor man ønsker god lyd. Usb-tilkoblingen gjør det enkelt å bruke, sier Larsen.
