Global marketingsjef Marc Harmsen i TP Vision. Foto: IFA
Global marketingsjef Marc Harmsen i TP Vision. Foto: IFA

AMBILIGHT OGSÅ FOR TV-SPILL

– Over 80 prosent av Philips’ 2015 smart-TV-modeller kjøres på den nyeste Android-plattformen, og vi introduserer Ambilight med spillmodus.

Det sier global marketingsjef hos TP Vision, Marc Harmsen, under IFAs globale pressemøte på Malta. TP Vision er en del av Hong Kong-baserte TPV-gruppen, som årlig leverer 75 millioner TV-skjermer. Dette gjør dem ifølge Harmsen til verdens største skjermprodusent.

– Vi har lisensrettigheter til å selge Philips TVer i 93 land. Ambilight differensierer oss på en unik måte, og gir brukeren en bredere seeropplevelse. Vi lanserer i år en gaming mode, som gjør at man kan bruke funksjonen også når man spiller, sier Harmsen.

Ambilight differensierer oss på en unik måte, og gir brukeren en bredere seeropplevelse

Han forteller at selskapets designgruppe i Amsterdam arbeider tett på trendene i det europeiske markedet.

– Vi har en prisbelønnet bildekvalitet, og dette er blitt viktigere i og med introduksjonen av Ultra HD-teknologien. Vi vil tilby kraftfull lyd, noe som har vært en utfordring etter hvert som fjernsynene er blitt tynnere. Det er også en utfordring at mange kunder ikke lytter til TVen når de kommer inn i butikkene; de har rett og slett forventninger til hvordan den skal være. Til sist; smart-TV er ekstremt viktig. Vi gjorde et viktig steg i fjor, da vi introduserte Android, og i år vil over 80 prosent av modellene våre med smart-TV ha denne plattformen. I tillegg vil vi fortsatt tilby apper via Smart TV-alliansen, sier Harmsen.

 

Spill på TVen

Han innrømmer at de siden fjorårets lansering av Android har lært mye slik at de som leverandør kan gjøre brukeropplevelsen bedre.

– Noe av det viktigste vi har erfart, er at stadig fler faktisk kopler smart-TVen til internett. TVene våre fungerer som et nav i hjemmet, med mulighet til å kople til enheter, også fra Apple. Mange spiller direkte på TVen, og vi har innledet samarbeid med EA og Gameloft der man kan laste ned spill til TVen, eller spille via nett, på samme måte som med en konsoll, sier Harmsen.

TP Vision lanserer 38 nye Philips-modeller de neste månedene. Allerede fra 5000-serien er det smart-TV med Android og fra 6000-serien Ambilight. Første halvår lanserer Philips 17 Ultra HD-modeller.

Til toppen