Butikkene kan tilby FILM PÅ ALLE MÅTER

Sony-sjef Matt Brown i Sony Pictures Home Entertainment mener fremtidens videobutikk kan tilby film på alle måter.

Ingen butikker klarer å ha alle varer inne til en hver tid. Vendor Managed Inventory (VMI) hjelper dog på, man får bedre analyser på salget og raskere og mer nøyaktig levering.

 

– Fremfor å løpe fra de nye mulighetene, bør vi forsøke det i butikkene. Jeg er optimistisk på vegne av fysiske formater, og ikke blind. Vi har evolusjon og revolusjon, og nå handler alt om valgmuligheter. Hvordan kan distributørene jobbe med salgskanalene for å sikre en robust business av fysiske medier, uten å ignoere den digitale leveringen? er kjernespørsmålet, sa Brown på PEVE-konferansen i Frankrike.

 

Neste fase

– Vi har en stor business nå, så hva vil den neste fase i revolusjonen være? Vi må finne ut hvordan vi kan samarbeide med salgskanaler, for å gi forbrukerne valgmuligheter. Forbrukeren sier at de vil ha det enkelt og lettvint, det betyr at ting er portabelt og at man kan se filmene overalt. Selv i 2012 vil bare 25 prosent av europeiske hjem ha HD-sendinger. Men vi kan tilby kvalitet nå. Formatkrigen er over, takk gud. Dette produktet, BD, har kvaliteten og funksjonene, til å bringe spill og film sammen, sa Brown, og fortalte om sin bror som har «stor TV», og trodde den var HD-Ready, men det var den ikke.

 

– Det er mange misforståelser i markedet. Vår jobb er å underholde forbrukeren, og man må vise frem HD, sa Brown.

 

Sony-sjefen mener det er på høy tid at bransjen igjen gir forbrukerne spenning i butikkene.

 

– Både i butikkene og på nettet, er det ikke noe spennende som skjer for forbrukerne lengre. Enten det er i en fysisk butikk eller på en PC, så er det måter du kan markedsføre filmer som gjør kundene interesserte, fremfor å bare bruke enkle display. Og vi må gjøre en bedre jobb i så måte, sa Sony-sjefen.

 

Fagbladet Elektronikkbransjen nr.6/2008

 

Til toppen