Camilla Øyen, kundeansvarlig i Sodastream, viser fram selskapets helt nye modell Spirit One Touch. Foto: Marte Ottemo

EGEN MASKIN FRA SODASTREAM

Sprudlevannprodusenten viser fram sin nyeste maskin, Spirit One Touch, som vil være tilgjengelig eksklusivt på Elkjøp i en periode.

– Det vi fokuserer på nå er vår nyeste modell som heter Spirit One Touch. Det er en helautomatisk maskin som vi lanserer med Elkjøp nå, og som de vil ha eksklusivt i en periode, sier Camilla Øyen, kundeansvarlig i Sodastream, til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Hvordan er markedet for hjemmelaget brus og kullsyrevann i Norge?

– Vi vokser voldsomt. Folk har blitt veldig miljøbevisste, de liker å lage ting hjemme, og du slipper og dra med deg tunge flasker fra butikken. Og ikke minst sparer du penger, sier Øyen.

For de enda mer miljøbevisste sier hun at Sodastream har gjort det veldig bra med sin Crystal-modell.

– Det har vært mye fokus på plast i det siste, og vår mest miljøvennlige modell, Crystal, bruker som eneste i verden glassflasker i stedet for plast, sier Øyen.

En annen nyhet er at Sodastream nå har fått flasker som tåler å vaskes i oppvaskmaskin.

– Hva er bestselgerne fra Sodastream?

– Vi selger selvsagt mye i entry-markedet med maskiner som Jet og Genesis, men både vi og Elkjøp har fokus på å flytte kundene opp i verdikjeden, sier hun.

Folk har blitt veldig miljøbevisste, de liker å lage ting hjemme

Øyen peker på at Sodastream for tiden kjører flere store TV-kampanjer, og sier de får mye PR og publisitet. Sosiale medier er også viktig i markedsføringen.   

– Hvor viktig er det for dere å være her på Campus?

– Det er veldig viktig for oss, vi må være her og vise oss fram for de ansatte i Elkjøp. Det har vært veldig populære dager, og med varmen som har vært kommer folk gjerne til oss for å kjøle seg ned. Vi har investert mye tid og penger her på Campus, sier Øyen.

Til toppen