Svein Edvardsen (t.h.) viser toppmodellen i Insight-serien til Kenneth Bakke ved Bakke elektro i Søgne (t.v.) og Joakim Fjellvang i Nordkapp elektroservice. – Komfyren har så stort glass og ovnsrommet er løftet så høyt at du har innsyn uten å måtte bøye seg ned, sier Edvardsen.

Electrolux arrangerte god gammeldags handlersamling

– Det er viktig at handlerne får presentert nyhetene før de kommer ut på markedet.

Det sier nøkkelkundeansvarlig Svein Edvardsen i Electrolux. Han inviterte 170 butikkansatte fra Euronics, Coop og frittstående handlere til det nye opplæringssenteret ved hovedkontoret i Oslo.

 

– Det er veldig viktig for oss å ta vare på denne kategorien kunder. Etter at de største kjedene begynte med sine egne opplæringsdager, har det ført til at leverandørene i stor grad har gått bort fra de sentrale samlingene vi hadde for mange år tilbake. Derfor setter vi pris på at så mange har kommet når vi igjen tar opp denne tråden, og dette er selvsagt en konkurransefordel for Electrolux, sier Edvardsen til fagbladet Elektronikkbransjen.

 

– Dere kommer til å gjøre dette fast?

 

– Vi har som ambisjon å følge opp dette i fremtiden.

 

– Hva betyr det for dere å møte handlerne direkte?

 

– Det er svært viktig for oss å presentere nyhetene for handlerne før de kommer ut på markedet, spesielt når det gjelder komfyrene som kommer i butikkene i september. Vi kan allerede nå gi dem en grundig gjennomgang av konseptet og tanken bak. Dessuten er det flott at vi får anledning til å møte dem i mer uformelle omgivelser etter at det faglige programmet er over, sier Edvardsen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Electrolux inviterte 170 handlere til sitt nye opplæringssenter ved hovedkontoret i Oslo, for å presentere høstens nyheter.
Per Brente fra firmaet Ole Brente i Nittedal stilte som testperson da salgssjef Guri Løchsen demonstrerte støvsugere.
Geir Bortne, distriktssjef på vestlandet, serverte nystekte (og i dette tilfellet litt brente!) boller til gjestene.
Deltakerne fikk informasjon om det nye sortimentet. Her er produktlinjesjef for varme produkter, Terje Eriksen, i aksjon.
Brit Oksås ved Coop elektro på Steinkjer synes det er alt for så slike samlinger. Her ser hun på oppvaskmaskinen ESF6280 fra Electrolux.
Frank Stormoen ved Elsentret Rena (f.v.), Kåre Olsen ved Matrialhandel i Burfjord, salgsdirektør Runar Teie i Electrolux og Lillian Iversen i Electrolux ser på innebyggingskomfyrer.
Ny administrerende direktør, Arne Håkon Burdal, satte pris på å møte handlerne i det nye opplæringssenteret.
Markedsdirektør Knut Stein Mathiesen og markedskonsulent Gro Wessel-Berg Aasgaard i inngangen til det nye opplæringssenteret.
Glimt fra det nye opplæringssenteret til Electrolux.
Til toppen