Electrolux arrangerte god gammeldags handlersamling

– Det er viktig at handlerne får presentert nyhetene før de kommer ut på markedet.

Det sier nøkkelkundeansvarlig Svein Edvardsen i Electrolux. Han inviterte 170 butikkansatte fra Euronics, Coop og frittstående handlere til det nye opplæringssenteret ved hovedkontoret i Oslo.

– Det er veldig viktig for oss å ta vare på denne kategorien kunder. Etter at de største kjedene begynte med sine egne opplæringsdager, har det ført til at leverandørene i stor grad har gått bort fra de sentrale samlingene vi hadde for mange år tilbake. Derfor setter vi pris på at så mange har kommet når vi igjen tar opp denne tråden, og dette er selvsagt en konkurransefordel for Electrolux, sier Edvardsen til fagbladet Elektronikkbransjen.

– Dere kommer til å gjøre dette fast?

– Vi har som ambisjon å følge opp dette i fremtiden.

– Hva betyr det for dere å møte handlerne direkte?

– Det er svært viktig for oss å presentere nyhetene for handlerne før de kommer ut på markedet, spesielt når det gjelder komfyrene som kommer i butikkene i september. Vi kan allerede nå gi dem en grundig gjennomgang av konseptet og tanken bak. Dessuten er det flott at vi får anledning til å møte dem i mer uformelle omgivelser etter at det faglige programmet er over, sier Edvardsen.

Powered by Labrador CMS