Kronikkforfatter Terje Romen i Mono AS fotografert på CES-messen i 2017 med hodetelefonen Klipsch Reference Premiere. Foto: Stian Sønsteng

FARER IKKE MED LØGN

KRONIKK: – Jeg føler det svært ubehagelig at det blir antydet fra daglig leder Tor Aavatsmark at jeg farer med løgn, skriver Terje Romen i Mono.

  • Bransjen

Viser til min kronikk på elektronikkbransjen.no 13/11 og tilsvar fra Lyd & Bilde samme dag. Jeg føler det svært ubehagelig at det blir antydet fra daglig leder Tor Aavatsmark at jeg farer med løgn vedr. hva som ble sagt under vårt møte på CES 7/1-17. Det er selvsagt umulig å bevise hva som faktisk ble sagt, da jeg ikke har for vane å gjøre lydopptak av møter, men en epost fra Lyd & Bildes salgs- og markedsdirektør Jesper Roos sendt samme kveld belyser i hvert fall at det ikke var et helt ordinært møte:

«Hej Terje.
Tak for sidst. Jeg er ked af at min chef kan være lidt uforstående nogen gange, men jeg kan forstå, at I har lidt historie sammen.»
«Jeg mener at vi skal finde en løsning der er til gavn og glæde for alle, og jeg vil også gerne uddybe Tors mærkelige udtalelse om, at årsagen til at I ikke er med i vores januarudgivelse er at I ikke er A-kunde hos os lige nu. Det er selvfølgelig ikke rigtigt, og der er mange flere nuancer til dette.»

I min verden er dette klare innrømmelser på at daglig leder i Lyd & Bilde gikk alt for langt med sine uttalelser/trusler.

I eposten fra Jesper Roos 27/9-18 med Tor Aavatsmark på kopi:
«Tilbud 3:
Jeres egen journalistkontakt som I har et møde med mindst 2 gange om året for at planlægge gruppe- og singletests.
Et massivt testprogram. Vi tester også de produkter, der er vigtige for jer, og ikke kun de produkter, redaktionen finder relevante.
Garanteret invitation til gruppetests, hvis I har et produkt, der matcher de redaktionelle kriterier.»

Lyd & Bilde skriver at «det er skapt inntrykk av» og referer til «den meget kritikkverdige mailen til Mono AS fra en av Publish’ medarbeidere» etc., men sannheten er at denne mailen ble sendt fra Lyd & Bildes salgs- og markedsdirektør med daglig leder på kopi.

Jeg har forsøkt å være svært etterrettelig i denne saken og for å unngå å på ny bli beskyldt for å fare med løgn og vi lagt ut de eposter det er referert til over på: http://doc.mono.no/docs/files/LydogBilde/

Jeg håper Lyd & Bilde ser at de har alt å tjene på en skikkelig opprydding her og at det er forskjell på å si: «Jeg beklager at du føler deg såret» og «Jeg beklager å ha såret deg», for å bruke en slags analogi.

Fagbladet Elektronikkbransjens omtale av artikkelserien i nettavisen Medier24
Lyd & Bilde/Publish ASs kronikk om artikkelserien i nettavisen Medier24

Til toppen