Adm. direktør Kenneth Baltzersen og produktsjef Terje Gudmundsen fra Euronics Norge AS.

Fra Euronics-skole til kompetansedager

– Vi skal være hyggeligere, ærligere og mer kunnskapsrike. Alt vi gjør på kompetansedagene skal bygge opp rundt våre tre verdier.

Det sier adm. direktør Kenneth Baltzersen i Euronics Norge. I forkant av regjeringsforhandlingene, møttes kjeden på Soria Moria i Oslo. Ikke for å fordele statsrådsposter, men for å bli bedre butikkselgere.

 

– Tidligere har samlingene vært veldig produktorientert, men i år brukte vi halve tiden på salgsopplæring. I forkant var vi i dialog med leverandørene, slik at grunntankene våre også preget dem. Vi ønsker å bli bedre på kundetilfredshet, og fokuserer på den gode opplevelsen i butikkene våre. Det har vært viktig å gi folk i kjeden mer kjøtt på beinet, på å gi dem identitet og stolthet i rollen som selgere, sier markedssjef Kirsti K. Berg i Euronics.

 

Gode tilbakemeldinger

Hun forteller at de aldri har fått så gode tilbakemeldinger etter noen Euronics-samling.

 

– Folk var engasjerte og fornøyde, og sier de har lært mye. Mange har vært med på lignende seanser, men de sier denne har gitt dem mest tilbake. I ettertid ser vi at det ble for lite tid til å ta og kjenne på produktene og å snakke med leverandørene. Dette vil bli endret til neste år, sier Berg.

 

Baltzersen understreker hvor viktig det er at de ansatte i kjeden får anledning til å møtes som på Soria Moria.

 

– Dette er et sted der vi kan bli kjent med hverandre og bli glad i hverandre, på tvers av hele kjeden. Jeg tror Euronics har noe spesielt. Jeg tror vi rett og slett har det mer gøy og er hyggeligere. Alle får lov til å være seg selv, og Euronics Norge er en flat organisasjon både sentralt og lokalt der ingen bør være redd for å si det de mener og føler. Denne gode kulturen har bygd seg opp over mange år, sier Baltzersen.

 

Gode selgere

– Skaper en slik atmosfære nødvendigvis gode selgere?

 

– Definitivt. Dette blir identiteten vår, og vi er kjeden som ikke har de store interne konfliktene, sier Baltzersen.

 

Rundt 160 selgere fra hele landet deltok på kurset, som ble arrangert i to omganger. Berg er godt fornøyd med Soria Moria som konferansested, tidligere har kjeden vært samlet på Olavsgård hotell ved Lillestrøm.

 

– Forandringen av både sted og innhold er blitt til det bedre, omgivelsene har også mye å si for opplevelsen dette har vært. Dette er den eneste gangen i året butikkselgerne samles til et felles opplegg, så vi er veldig fornøyd med at ting har fungert så bra. Vi ønsker et fellesskap og en felles identitet. Det får man ikke til ved å sende en epost, sier Berg.

 

Sven Åge Henriksen fra BEHA viser frem produktnyheter under Euronics kompetansedager på Soria Moria hotell i Oslo.
Knut Gjerstad viser produkter fra Dantax. Deltakere er f.v. Daniel Moe (Drammen), Tom Arild Sell (Arendal), David Løver (Vikersund), Elsa Hagebakk (Stranda), Endre Haukali (Ålgård), Erik Bogaard (Lista), Erik Schjærin (Flisa), Ernst Storeide (Fauske), Espen Reime (Bryne), Espen Solberg (Valdres) og Finn Mathisen fra (Oslo).
Grundigs Terje Wollseth, Lars Thoresen og Eirik Petersen viser nye fjernkontroll for Kirsti Berg fra Euronics Norge AS.
Alle deltakerne fikk hver sin campingstol. Per Heine Stavland fra Euronics Bømlo benyttet seg av sin.
Espen Vik fra AM Hvitevarer – ASKO
Bjørn Birkeland fra Philips viste flate TVer.
Thomas Foyn viste nyheter fra Creative.
Kenneth Baltzersen (i midten) sammen med Bjørn-Eirik Buschmann (t.v.) og Bjørn Smulders fra Din Utvikling ønsket velkommen til Euronics Kompetansedager 2005 på Soria Moria.
Tilhørere hos AM Hvitevarer.
Kjersti Figenschou fra White Label Insurance presenterer produktforsikring for gruppe 2B. I forgrunnen ser vi Pia Villmones fra Euronics Korgen og Marianne Josefsen fra Euronics Fauske.
Til toppen