Polars kundeansvarlig Eivind Kirkhus og produktspesialist Petter Andersen synes elektronikkbransjen avholder kulere messer enn sportsbransjen. Foto: Marte Ottemo

FRA SPORT TIL ELKJEDE

Polar har tradisjonelt vært representert gjennom sportsbransjen, men nå vil pulsklokkeleverandøren inn i elektronikkjedene.

Fagbladet Elektronikkbransjen møtte kundeansvarlig Eivind Kirkhus og produktspesialist Petter Andersen under Elkjøps Elbit-messe.

– Vi har med oss Polar A360 og M400, som vi viser fram. De to produktene dekker den største kundemassen, og de kommer veldig godt ut i tester, så det er morsomme produkter å fronte, sier Kirkhus.

Vi er jo veldig store innen sportsbransjen, så det er veldig spennende å komme inn i elektronikkbransjen med våre produkter

Han sier Elbit har fungert veldig bra for Polar sin del.

– Vi har hatt fokus på å være informative. Polar har tekniske produkter, go vi vil gjerne hjelpe deltakerne et lite hakk opp på kunnskapsstigen, slik at de blir tryggere på å selge våre produkter og svare på spørsmål fra kundene ute i butikk, sier kundeansvarlig.

– Polar har tradisjonelt hatt best fotfeste i sportsbransjen, hvordan er det å jobbe mot elektronikkjedene?

– Vi er jo veldig store innen sportsbransjen, så det er veldig spennende å komme inn i elektronikkbransjen med våre produkter. En el-messe kontra en sportsmesse er to vidt forskjellige ting, det er ganske mye større og kulere her! sier en entusiastisk Kirkhus.

Han sier Polar må tenke litt annerledes i møtet med bransjen.

– Det er en litt annen fokus enn i sportsbutikkene, og vi har valgt å gå med litt enklere modeller i elektronikkjedene.

– Hvordan tror Polar at fitness- og smartmarkedet vil bevege seg?

– Jeg tror vi bare er i startgropen, dette segmentet kommer bare til å vokse framover, sier Kirkhus.

Polar A360 og M400 er klokkene selskapet har tatt med seg til Elbit i år. Foto: Marte Ottemo
Til toppen