Åtte tek-selskaper var på plass og viste fram sine produkter på årets TechBrief. Foto: Marte Ottemo

GAMERS PARADIS PÅ ARLANDA

For sjette gang avholdes minimessen TechBrief på Arlanda utenfor Stockholm, og åtte selskaper viser fram sine spillrelaterte produkter.

– TechBrief er inne i sitt sjette år, og vi arrangerer det i Sverige for fjerde gang. Det er det eneste eventet av sitt slag i Norden, sier Henrich Koch, administrerende direktør i Relate Danmark, PR-byrået som står bak messen.

Selskapet har kontorer i København, Stockholm, Oslo og Helsinki, men Koch understreker at TechBrief ikke bare er for selskapets kunder.

– TechBrief er en selvstendig merkevare, vi jobber sammen med andre PR-byrå på dette. Det er kun ett eller to av selskapene her som er våre kunder. Vi inviterer alle til å være med, sier han til fagbladet Elektronikkbransjen.

Målet med messen er å samle nordiske tek-selskaper og journalister på ett sted, på en effektiv måte.

Det er en teknologi-messe, som i de senere år også har fått mer fokus på livsstilsprodukter. Vårt overordnede konsept er rettet mot forbrukerelektronikk

– Vi så at stadig flere journalister ikke hadde tid til å delta på våre store arrangementer for enkeltselskaper. TechBrief skulle egentlig bare være en engangs-event, men selskapene synes det var fett og konstandseffektivt, så seks år senere står vi her på Arlanda, sier Koch.

– Det er mye spillrelaterte selskaper og produkter her, er TechBrief en messe for spillselskapene?

– Nei, det er en teknologi-messe, som i de senere år også har fått mer fokus på livsstilsprodukter. Vårt overordnede konsept er rettet mot forbrukerelektronikk, og så blir innholdet hva selskapene fokuserer på, og gaming er i tiden. Vi ser at merkevarer som ikke tradisjonelt har drevet med gaming nå lanserer produkter for denne målgruppen. Kingston kommer fra minnekort, har nå HyperX, Creative har tidligere drevet med lydkort, men viser fram BlasterX, mens Netgear har lagt til spillrutere i sin portefølje, sier PR-sjefen.

Det er 40 nordiske journalister til stede på messen i år.

– Norske journalister er de vanskeligste å få fatt på, sier Koch.

Henrich Koch, administrerende direktør i Relate Danmark, PR-byrået som står bak TechBrief-messen, samlet 40 nordiske journalister på Arlanda. Foto: Marte Ottemo.
Til toppen