Ann-Kristin Haugen-Stamminger (t. h.) i Tura og NataschaWohlgemuth i Golla med en av de nye hodetelefonene. Foto: Stian Sønsteng

GOLLA FOR ØRET

Den finske veskeprodusenten Golla utvider neste år sortimentet med hodetelefoner og øreplugger.

– Jeg tror kundene våre vil synes det er spennende å henge hodetelefoner blant veskene sine, sier nøkkelkundesjef Ann-Kristin Haugen-Stamminger i Tura Scandinavia AB som selger Golla i Norden.

 

– På denne måten får vi et fullkonsept fra Golla, med alt fra mobilvesker, PC-etui, kameravesker og hodetelefoner. Da kan kundene kjøpe produkter som står i stil, sier Haugen-Stamminger.

 

– Hvordan blir det for Tura Scandinavia AB å selge enda et hodetelefonmerke?

 

– Vi er gode på utfordringer, så det tror jeg skal bli moro, sier Haugen-Stamminger.

 

Mer nøytrale farger

Golla viste på IFA øreplugger i fire farger og et par hodetelefoner. Haugen-Stamminger tror Golla kvalitetsmessig plasserer seg i et midtsegment. Produktene kommer i butikkene i mars-april neste år.

 

På veskefronten satser Golla på nettbrett, med en bredere portefølje når det gjelder størrelser og farger.

 

– Tidligere har det vært mye knallfarger, kundene til nå har stort sett vært unge kvinner fra 15 til 40 år og noen gutter fra 18 til 25 år. Med sine nye og mer nøytrale produkter retter de seg nå mot andre kundegrupper, sier Haugen-Stamminger.

 

Hun forteller at Golla har en solid posisjon hos Tura Scandinavia. I 2010 solgte de over 400.000 Golla-produkter i Norden. Det som selger best er småveskene til kompaktkamera og mobilveskene, samt etui til bærbare datamaskiner. Haugen-Stamminger forteller at Tura har Golla inne hos nesten alle kundene sine i elektronikkbransjen, i tillegg selges merket også innen dagligvare, reise- og veskebutikker.

 

Til toppen