Anders Lersbryggen har stått i spissen for den store publikumsundersøkelsen Canon hadde før jul. Foto: Erik Andersen.

HAR ANALYSERT SALGSARBEIDET

Inspirasjon, opplevelse og læring var stikkordene for hva Canon ville vise publikum på fotomessen.

– Vi vil fortelle at bilder er kult. Derfor vil vi i tillegg til produktene arrangere foredrag og demonstrasjon av bilder på høyt faglig nivå, sa administrerende direktør Erik Mikalsen fra Canon da messen åpnet.

 

Canon hadde blant annet invitert fotografene Angela og Jonathan Scott for å vise bilder og fortelle om sine opplevelser. Ekteparet har blant annet fått flere priser fra World Wildlife Fund for sine bildeserier.

 

Publikumsundersøkelse

I siste del av 2010 inviterte Canon de som kjøpte produktene til å fortelle om hva de opplevde i salgssituasjonen. Meningen var å gi en klar tilbakemelding på styrke og svakheter i salgsleddene.

 

– Vi vet at det blir gitt mye feilaktig informasjon og gjort mye dårlig arbeid i salgsprosessen for produktene. De som kjøpte Canon-produkter i denne perioden ble invitert til å svare på nett om sine erfaringer. Hensikten har både vært å gjøre oss selv bedre og inspirere handlere og kjeder till økt innsats og kvalitet. Undersøkelsen ender opp med kåring av beste kjede, handler og selger, forteller Anders Lersbryggen, forretningsutvikler i Canon.

 

Hans hovedoppgave er å støtte salg internt med markedsaktiviteter som stort sett går gjennom butikkleddet til forbrukerne. Canon fikk inn nesten 5000 svar på undersøkelsen og beste selger vil få kamerautstyr for 100.000 kroner i tillegg til en safari i Afrika.

 

Canons administrerende direktør Erik Mikalsen, informerer pressefolk om firmaets målsetting på fotomessen.
Til toppen