Hewlett Packard bruker filmen Sex and the City 2 i markedsføringen av sine bærbare datamaskiner.

HP GÅR TIL FILMEN

Hewlett Packard har inngått et globalt samarbeid med Warner Bros Entertainment for å promovere selskapets nye serie datamaskiner.

En del av samarbeidet medfører at vårens samling HP-produkter er med i filmen Sex and the City 2.

– Laptopens design er blitt utrolig viktig, rett og slett fordi den har blitt et naturlig tilbehør i likhet med mobiltelefon, klokker, vesker og lignende. Spesielt blant den kvinnelige andelen av befolkningen ser vi dette som en klar og tydelig tendens, forteller Thomas Raage, Country Manager i HP Norge.

I en undersøkelse HP nylig utførte blant norske PC-brukere, kommer det frem at design har en avgjørende betydning for norske kvinner ved valg av ny bærbar datamaskin. Hele 86 prosent av kvinnene oppga at design er utslagsgivende, ved siden av pris og funksjonalitet.

I "Sex and the City 2" har hovedrolleinnehaver Sarah Jessica Parker byttet ut Macen med en HP Mini 210 Vivienne Tam Edition. Hun figurerer også som frontfigur i en reklamefilm for HP.

Til toppen