Eksportsjef Roberta Fontoni fra 1ideaitalia viser to av veskene av merket A-Style for bærbare datamaskiner med sesongens motefarger og firmaets særegne logo.

Italiensk tvers igjennom

1ideaitalia har spesialisert seg på tilbehør for dataprodukter og lyd, bilde og multimedia. Omsetningen skjer gjennom forbrukerelektronikkbransjen.

Det er ingen tvil om hvor firmaet eller damen som er en av lederne kommer fra. Også produktene er designet i Italia.

 

– Vi er seks designere, alle unge og meget kreative. De har tegnet alt du ser her på utstillingen vår. Vi legger ned skaperevne og fantasi i produktene våre, sier Roberta Fantoni, eksportsjef i 1ideaitalia Spa.

 

En stor del av produktene er vesker. Fantoni forteller at de legger vekt på å nå mange typer kunder derfor får produktene farger som skal gjøre dem attraktive for unge og eldre brukere. Det er også produktlinjer for profesjonelle brukere av data og spill.

 

– Foretningsfolk flest foretrekker normalt ikke datavesker som er gule, men vil ha dem svarte eller mørkeblå. Alle slike produkter må være harde og myke på samme tid for å beskytte innholdet best mulig, sier hun.

 

 

 

Motefarger

Totalt er utvalget av farger likevel veldig stort.

 

Nå starter 1ideitalia eksport for alvor og de nordiske markedene vil være viktige fra første stund. Aurora Group er en hovedsamarbeidspartner i Norden. I tillegg er firmaet representert i Spania og Frankrike. De neste markedene vil bli Tyskland og Storbritannia.

 

– Vil det komme produkter med eget design for de nordiske landene?

 

– Jeg har møtt representantene for de ulike land og hørt hvilke idèer de har. Vi er åpne for det de ønsker og vil gjerne komme med tilbehør som er spesielt tilpasset dette markedet, sier Fontoni.

 

Hun legger til at firmaet satser på å utvide foretningsområdet i Norden.

 

I neste omgang kommer vesker og silikonetuier for mp3-spillere. Produktene har merkenavnet Puro. Firmaet tenker også på vesker for GPS-navigatører. Fontoni tror på sikt at også disse produktene vil komme inn i det nordiske markedet.

 

 

 

Johan Marius Setsaas fra Aurora Group, Roberto Fontoni fra 1idedaitalia og direktør Aurelio Goldoni fra 1ideaitalia viser ulike vesker med logoen til New York Yankees som firmaet kjøpt rettighetene til.
Thomas Seim Larsen foran en kolleksjon med vesker til små elektroniske produkter.
Til toppen