Martin Vinje viser fram DeLonghis nye app-styrte kaffemaskin. Foto: Marte Ottemo

KAFFE FRA DELONGHI-APPEN

DeLonghi mener nordmenn er villige til å betale for kvalitetskaffe, og viser fram sin mobilstyrte Primadonna Elite i Fredrikstad.

Martin Vinje i importøren The Martin Vinje Company tok med seg DeLonghis nye kaffemaskiner til Euronics-messen.

– Grensesnittet mellom elektronikk og andre produkter blir mindre og mindre, og den nye toppmodellen til DeLonghi, den helautomatiske kaffemaskinen Primadonna Elite, kan styres med en app både til Android og iOS. Hvert familiemedlem kan ha sin egen app, med sine favorittdrikker, sier Vinje.

Grensesnittet mellom elektronikk og andre produkter blir mindre og mindre

Han har tro på at nordmenn ønsker å bruke penger på kaffemaskinene sine.

– Dette er en maskin som koster rundt 15 000 kroner, og vi har kanskje en holdning om at det er veldig mye penger. Men vi vet at kjente merker på innbyggings-kaffemaskiner koster 35.000 kroner, så for under halvparten får man en enda mer avansert maskin, sier Vinje.

– Vi vet at hvis et produkt er viktig for forbrukeren, og nordmenn synes kaffe er viktig, så er man villig til å betale for det. Med finansieringsordningene som butikkene benytter seg av, så ligger det til rette for å selge maskiner i denne prisklassen. Og marginene er selvsagt også hyggeligere enn på billigere produkter. Jeg tror dette blir et veldig økende segment innen kategorien, sier han.

Vinje mener folk har endret oppfatning til forbrukerelektronikk de siste årene.

– Når folk ligger i sovepose for å få den siste modellen mobiltelefon, så viser det at folk er villige til å betale for premiumprodukter, sier han.

Til toppen