KIOSK-APPLIKASJON PÅ MOBILEN

Kioskkjeden 7-Eleven lanserte sin Iphone-applikasjon i februar og utvider nå med en tilsvarende applikasjon for Android-telefoner.

– Det er dobbelt så mange som løser inn slike elektroniske tilbudskuponger sammenlignet med vanlige papirkuponger, sier markedssjef Jan Yngve Holen i 7-Eleven i en pressemelding.

 

Kjeden satser på elektronisk reklame med rabattkuponger og gaver til lojale kunder. De sender ut nye tilbud annenhver uke, og man kan vise en kupong med strekkode i kassa. I tillegg sendes det ut tekstmeldinger.

 

– Slike applikasjoner må ha en verdi for forbrukerne. Det er ikke alltid lett å vite hva som slår an og hvorfor, men slår de an, er den en veldig bra markedsføringskanal, sier førsteamanuensis Adrian Peretz ved Markedshøyskolen i Oslo.

 

Narvesen, som også er en del av Reitan-gruppen som eier 7-Eleven, kommer også med løsninger for Iphone og Android. Applikasjonen vil blant annet ha oppdatert informasjon om de over 1.500 internasjonale magasinene som kioskkjeden selger.

 

Til toppen