Lenovo PHAB2-serie

Pressemelding fra Lenovo 9. juni 2016:

Lenovo løfter sløret av verdens første Tango-aktiverte smarttelefon – PHAB2 Pro

PHAB2-serien bringer utvidet virkelighet til smarttelefonene

–  Lenovo lanserte i dag PHAB2 Pro – verdens første Tango-aktiverte smarttelefon – samt smarttelefonene PHAB2 Plus utstyrt med dobbelt kamera og PHAB2.

PHAB2 Pro er utstyrt med Tango-teknologi, og er ulik noen annen smarttelefon på markedet. Sensorer og programvare fra Google registrerer og kartlegger omgivelsene og leverer AR-opplevelser (augmented reality) til en banebrytende, ny smarttelefon.

Ved bruk av AR-apper kan for eksempel elever plassere virkelighetstro, virtuelle dinosaurer i klasserommet og forbedre sin læring gjennom overlag av AR-data som vises mens de går rundt skapningen. AR-spill lar deg spille virtuell domino på kjøkkenbenken, ha et digitalt kjæledyr på soverommet og kjempe mot horder av romvesener som invaderer huset ditt. Med Tango-teknologi leverer PHAB2 Pro enestående opplevelser på en smarttelefon som kontinuerlig vil forbedre seg.

– Kort sagt ønsket vi ta et fantastisk konsept og gjøre det om til et kommersielt levedyktig produkt. Fra øyeblikket vi så Tango visste vi at det kunne bli banebrytende, akkurat som GPS. Men for virkelig å gjøre PHAB2 Pro til en game-changer, utviklet vi den til en rimelig pris tilpasset den ordinære forbrukeren. Vi leverer ikke bare en banebrytende telefon, men en generelt fantastisk telefon som den første på markedet, sier Jeff Meredith, vice president and general manager of Android and Chrome Computing, Lenovo.

Pris og tilgjengelighet:

PHAB2         199€ September

PHAB2 Plus  299€ September