Produktsjef Lara Filippi og direktør Martin Vinje viser DeLonghis nye kaffemaskin Intensa, som de venter seg mye av. Foto: Erik Andersen.

LITEN MEN GOD kaffemaskin

– Intensa er liten av størrelse, men har de samme egenskapene som større kaffemaskiner.

– De siste årene har vært preget av nytenking innen design og teknologi. Innen småelektriske produkter har dette blant annet gått på minimalisering, enkel bruk og smarte tekniske løsninger. Målet med Intensa-maskinen er å lage et lite og enkelt produkt som inneholder de samme egenskapene som større kaffemaskiner. Dette har vært mulig først og fremst ved at vi minimaliserer alle delene inne i maskinen. I tillegg har vi lagt vekt på enkel bruk og at kaffen skal være ferdig laget på få sekunder, sier Filippi.

 

Med en knapp kan du velge mellom de ulike kaffetypene. Utløpene har justerbar høyde og kan tilpasses kopper eller glass opp til 14 cm høyde. Det er individuell justering på kaffe- og vannmengde, som skal tilpasses brukerens smak. Varmeelementene er konstruert for stor effektivitet og dermed energisparing.

 

Patentert

Intensas cappuccinosystem er nykonstruert. Maskinen har en patentert dispenser for å tilberede melken varm eller som skum. Melkebeholderen kan du oppbevare i kjøleskapet når maskinen ikke er i bruk. Vannbeholderen, som rommer 1,8 liter, kan også tas av. Lara Filippi forteller at maskinen er laget for enkel rengjøring, og den gjør flere av disse funksjonene automatisk.

 

– Jeg vil karakterisere Intensa som neste generasjons kaffemaskin. Prisen vil ligge litt under 8.000 kroner for maskinene i serien, sier direktør Martin Vinje i The Martin Vinje Company.

 

Titanium

På Kenwoods utstilling sto kjøkkenmaskinen Titanium i fokus. Dette er Kenwoods toppmodell.

 

– Denne maskinen står for mangfold. Titanium gjør alt fra å vispe et egg til å lage ferdig store deiger, kverne kjøtt eller lage smoothie, sier Vinje.

 

De cirka 20 delene som følger med maskinen kan til sammen utføre om lag 60 funksjoner.

 

– Ved å ha en slik maskin, slipper du kanskje å bruke mange andre produkter som hver for seg krever plass på kjøkkenbenken, sier Vinje.

Markedssjef Iain Stuart-Crush hos Kenwood Ltd. viser Titanium-maskinen med et stort utvalg standarddeler og tilbehør. Modellene i serien koster mellom 5.000,- og 10.000,- i Norge. Foto: Erik Andersen.
Til toppen