Martin Vinje (t. v.) og Mikael Hellström i DeLonghi på Elon-messen 2018. Foto: Ola Larsson

MÅ VÆRE I FORKANT

Innen småelektrisk mener DeLonghi Group at det er viktig å være rask og i forkant, samtidig som det skal være enkelt.

Mikael Hellström fra DeLonghi-gruppen forteller på Elon-messen 2018 at interessen for å lage mat fra bunnen av er stor, og at dette øker interessen for store kjøkkenmaskiner.

– Ifølge GfK er det en synkende trend for kjøkkenmaskiner, men vi vet at det er stor interesse for våre modeller, særlig for de litt dyrere som Kenwood Cooking Chef med innebygget induksjonsplate, som ble lansert i Norden høsten 2017, sier Hellström.

Den nye modellen har en maksimaltemperatur på 180 grader (tidligere 140 grader), og kan langtidssteke opp til åtte timer.

Vi ser helt klart en polarisering av markedet

Til Kenwoods kjøkkenmaskiner finnes 25 ulike tilbehør, noe som gir store muligheter til å bygge opp sin personlige hjelper i kjøkkenet, melder leverandøren, som nylig lanserte nytt tilbehør som gjør kjøkkenmaskinen om til en pastamaskin.

– Nå lanserer vi tilbehør som kan lage spiraler, og mot høsten kommer tilbehør som gjør maskinen om til en slow juicer, sier Hellström.

Dette tilbehøret passer til alle modeller av Kenwood Chef, Chef XL, Cooking Chef, samt KMIX. Har man eldre modeller kan man ved hjelp av en adapter montere det nye tilbehøret på maskinen.

Mikael Hellström i DeLonghi Group med den nye Kenwood Cooking Chef. Foto: Ola Larsson.

Ulike behov, ulike produkter

Også på kaffesiden mener leverandøren at etterspørselen etter litt dyrere maskiner øker, og for å møte behovet ble flaggskipet DeLonghi Primadonna Class lansert for noen måneder siden.

– Vi ser helt klart en polarisering av markedet, der forbrukere som bare ønsker å dekke ett behov kjøper et billig produkt, mens forbrukere som har interesse for kaffe eller matlaging velger å kjøpe dyrere produkter, sier Martin Vinje i The Martin Vinje Company.

Han har i en årreke arbeidet med DeLonghi, og viser til at ting generelt i samfunnet går raskere og raskere.

– Derfor er lett å drukne i en overflod av informasjon og valgmuligheter. Det er derfor viktig å gjøre det enkelt. Det globale markedet for DeLonghi er i stor fremgang for alle våre varemerker. I Norden, med vårt gode forhold til våre kunder, er vi meget fornøyde med utviklingen. Avstanden til nummer to øker, sier Vinje.

Til toppen