MOT MER AVANSERT MOBILBRUK

Mens folk flest fortsatt bruker mobilen mest til ringing og SMS, vil epost, nettsurfing, GPS, film og underholdningstjenester snart være en vel så stor del av mobilhverdagen vår.

Dette skriver NetCom i en pressemelding. De har foretatt en undersøkelse blant norske iPhone-brukere, og mener denne gir treffsikre hint om morgendagens mobilvaner.

 

– Blant iPhone-kundene er denne typen avansert mobilbruk allerede hverdagskost, noe som gir et svært godt bilde på fremtidens mobilvaner. Utviklingen går i retning av flere telefoner med store, trykkfølsomme skjermer, brukervennlig og enkel tilgang til mobilinnhold og raske nettlesere. Det kommer til å endre atferden vår, slik at iPhone-vanene blir generelle mobilvaner, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i NetCom.

 

Undersøkelsen viser at 92 prosent av iPhone-kundene bruker internett på mobilen, og like mange bruker telefonen som musikkavspiller. 89 prosent bruker programmer for epost og kalender, mens 75 prosent bruker kart og GPS-funksjonene på telefonen. 89 prosent sier at de har lastet ned nye tjenester til sin iPhone via innholdsbutikken App Store, og 53 prosent ser You Tube via mobilen.

 

Til toppen