Tero Metsala i Nedis med selskapets nye logo. Foto: Cathrine Pedersen

NEDIS MED NY PROFIL

Nederlanske Nedis har laget seg ny logo, som skal prege alle produktene fremover, og de går fra 15 ulike varemerker til ett.

Publisert

I løpet av seks til ni måneder skal 5.000 artikler få ny ham. Bakgrunnen er å gjøre det enklere for kundene.

Tre pilarer

– Vi satser nå på tre hovedpilarer; privat merkevare til kjeder, egen merkevare og store enkeltleveranser, sier Tero Metsala, som er salgsansvarlig i Nord-Europa for Nedis.

Den nye smarthøyttaleren fra Nedis har støtte for Amazon Alexa. Foto: Jan Røsholm.

Med store enkelt leveranser mener han hele containere med et produkt levert direkte til store kunder. Nedis har samtidig forenklet forpakningene, og benytter seg av ulike farger på emballasjen.

– Basisproduktene er merket med grønt, midtsegmentet i platinium, og så har vi en egen serie vi kaller Trend. Den er for spillprodukter, sier Metsala.

Flere smartprodukter

Nedis har tidligere hatt flere løsninger innen smarthjem-kategorien, og denne utvides nå ytterligere.

Vi satser nå på tre hovedpilarer; privat merkevare til kjeder, egen merkevare og store enkeltleveranser

– Den nye smarthøyttaleren vår støtter Amazon Alexa, og har i tillegg til strømdrift også mulighet for batteri, sier Metsala.

På batteridrift er spilletiden to timer, og batteriet har en kapasitet på 2200 mAh. I følge Nedis har høyttaleren ekstra god stemmegjenkjennelse, da den er utstyrt med tre integrerte mikrofoner. I tillegg lanseres en egen serie med smarte lyspærer. Pærene har støtte for både Google Assistant og Amazon Alexa, og finnes i farget utgave og hvit. De styres med en egen app fra smarttelefon. Prisen for den hvite pæra vil ligge rundt 200 kroner, mens de fargede koster rundt 300 kroner.

Nedis tilbyr flere typer smarte produkter. Foto: Jan Røsholm.

– Sammen med smarte lyspærer og høyttaleren så kommer også vannalarm, dørklokker, kamera og bevegelses sensorer, sier han.

Powered by Labrador CMS