Nespresso  Exclusive Selection

Nespresso Exclusive Selection

Pressemelding fra Nespresso 12.desember 2016:

Denne produktnyheten er en direkte gjengivelse av en pressemelding fagbladet Elektronikkbransjen har mottatt, og er ikke redaksjonelt behandlet.

Lanserer kaffe eksklusivt for gourmetrestauranter

Nespresso lanserer for første gang to svært eksklusive kaffevarianter for Michelin-restaurantene i verden. I Norge er det anerkjente Feinschmecker i Oslo, Bekkjarvik Gjestgiveri og Sven Erik Renaa sine restauranter i Stavanger som serverer kaffen i første omgang.

De nye kaffevariantene, Exclusive Selection, tilbys kun utvalgte Michelin-restauranter i enkelte europeiske land. Hensikten er å gjøre restaurantopplevelsen fullkommen ved å avslutte måltidet med utsøkt kaffe. I Norge har Nespresso valgt et annet utgangspunkt, der det er kokker som har deltatt i Bocuse d’Or som tilbys denne eksklusive kaffen.

Bakgrunnen for at Nespresso tilbyr denne kaffen er for å støtte opp under sine relasjoner innen fine dining. De beste kokkene i verden har gitt en tilbakemelding om at de ønsker å differensiere seg i enda større grad innen kaffe, og at opplevelsen for kunden skal være unik og eksklusiv.

Mer bevisste på kvalitet

Lars Erik Underthun er en av Norges fremste kokker, deltatt i Bocuse d’Or og er i dag president i Bocuse d’Or Norge. Han ønsker den nye eksklusive kaffen velkommen:

– Jeg berømmer innsatsen Nespresso har lagt ned spesielt for å møte behovet blant sine mest krevende samarbeidspartnere og deres gjester. Våre restaurantgjester er blitt mer bevisste på kvalitet og hva de vil ha, også når det gjelder kaffen vi serverer, sier Underthun.

Viktig del av måltidsopplevelsen

ene avslutter måltidet med, og er den siste smaken de har før de forlater restauranten. Derfor er måten den serveres på og minnet den etterlater, er svært viktig, sier Renaa.

Én av fire Michelin-restauranter

Hele én av fire Michelin-restauranter i verden serverer kaffe fra Nespresso. Flere høyprofilerte kokker i Norge og internasjonalt samarbeider med selskapet, og nylig møttes 14 stjernekokker for å diskutere kaffens rolle og hvordan den på ulike måter kan skape det fullkomne avslutningsmomentet i måltidet.

– Kokkesamarbeidet er avgjørende for å sikre høy kvalitet og utvikling av innovative løsninger som møter forbrukernes høye krav. Kokkene velger vår kaffe fordi det gjør det enklere for dem å skape den gode kaffeopplevelsen for sine gjester hver eneste gang, sier Anette Langseth, Commercial manager B2B i Nespresso Norge.

Fakta om Exclusive Selection

Til toppen