Merkevaren FotoKnudsen vil nå ha fokus på nett, mens Elite Foto overtar driften av kjedens butikker.

NYTT BUTIKKONSEPT FRA FOTOKNUDSEN

FotoKnudsen har laget et nytt butikkonsept for å få vist fram både kameraene og hva man kan gjøre med bildene.

Film, bilder, telefon og kamera smelter sammen. Aldri før har vi tatt så mange bilder, men heller ikke har rådvillheten om hva vi kan og skal gjøre med bildene vært større, sier FotoKnudsen i en pressemelding.

På våre bildekiosker kan kunden laste opp sine bilder raskt, og umiddelbart bestille de bildeprodukter hun ønsker.

To butikker

Selskapets nye butikkonsept er at FotoKnudsen skal fremstå som bildeutstyrsbutikken, med både et godt utvalg i kamera og kamerautstyr, og alt det andre kunden trenger for å få glede av bildene sine.

FotoKnudsen har nå innført det nye konseptet i to butikker, Galleriet i Bergen og Farmandstredet i Tønsberg. Interiørdetaljer kombinert med fremtidsrettet teknologi er viktige stikkord for hvordan butikkene skal se ut. De er delt inn tydelige soner hvor kamerasonen er holdt i sort og hvitt med skarp belysning, mens interiørsonen skal framstå mer hjemmekoselig med myk belysning, inspirerende utstilling og utstilling av album, rammer og scrapbooking. Sonen for bilder og bildeprodukter er en viktig del av konseptet, og skal gi rom for inspirasjon og muligheter, ifølge pressemeldingen.

Hjemme eller i butikk

FotoKnudsen har investert i den nyeste produksjonsteknologien, og kan levere rask fremkalling av bilder og forstørrelser på få minutter.

– På våre bildekiosker kan kunden laste opp sine bilder raskt, og umiddelbart bestille de bildeprodukter hun ønsker. Dyktige medarbeidere hjelper til underveis, og blir kunden ikke ferdig kan hun fortsette prosjektet hjemmefra via våre nettsider, fotoknudsen.no, forteller markedssjef og prosjektleder for det nye butikkonseptet, Cecilie Gaustad.

På bildekiosken i butikken kan kundene selv lage bildeproduktene sine.
Til toppen